Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Market
Börsen kommer falla 80% från ATH. Dumt att investera nu. Spara ihop cash och köp 2024.
Och det vet du säkert? Det kan ju bli så förstås, det säger jag inte emot. Men att vara bombsäker är dumt. Därför att om alla vore säkra på det så hade de stora investerarna som sitter inne med miljarder redan sålt av, varför skulle de vänta på det stora raset? Och då hade det redan rasat dina 80%. Och sedan hade de stora investerarna köpt in sig sedan.
Jag tror att det som vanligt är småspararna som gör bort sig nu. Enligt min uppfattning är det betydligt bättre att köpa nu än för ett år sedan när alla småsparare skulle köpa aktier. Även om det rasar mer så är det bättre om man avser vara investerad på börsen. Så att fortsätta månadsspara ter sig som bästa valet.
Felet många småsparare gör är att investera pengar man behöver i närtid, det är då man får panik och säljer bort sig.
Bara pengar man inte behöver ska vara på börsen för att generera avkastning för framtiden, då blir kortvariga svackor bara bra köptillfällen.