Fear and loathing, blow, requiem for a dream och trainspotting är alla bra filmer.
Where the buffalo roams vet jag inte riktigt vad jag tyckte om. I mina ögon långt ifrån fear and loathings kvalitet. Men det var en väldigt bra och välspelad thompson, mycket trovärdig. Klart godkänd film iaf. Kändes dock som ett ihopkok av lösrivna sidor ur ett manus.
Baraka (Gjort av IMAX. Fina bilder och passande musik. Ingen dialog. Skitfin film.)
The matrix (Triologin. Försök förstå ett ena ord av vad de säger i Matrix Reloaded när Neo möter Arkitekten. Grym film med massor av intressanta tankar. Här står dialogen: http://www.ianua.org/comments.php?id=95_0_1_0_C )
många har nämnt requiem for a dream, jag kanske är den enda som tycker att den är kass. Man får ju ingen känsla för karaktärerna alls, känns mer som en moralkaka från nonsmokinggeneration eller liknande.
Spun- (2002, brittany murphy (8 mille)) riktig pundar film där de leker med kamra vinklar så att de blir sjukt snyggt (min mening) dessutom är Jonas åkerlund regissör till filmen.
Blow-(2001,Johnny deep) riktig grym film om hur lantis Johnny kommer till L.A. och får smak för röka först för att sedan introducera Cola till hela västkusten med hjälp av Pablo Escobar
Fear and lothing in las vegas-(1998,johnny deep) en helt vrickad film där de i princip tar alla (även på hittade) pyskadeliska droger...
Layer Cake- (2004)handlar om hur en cola-langare ska dra sig ur knarkvärlden, men måste gör ett jobb till med en stor stulen leverans av E... riktigt underhållande
Scarface-(1983, Al Pacino) Tony montana en cubansk flyting som kommer till miami.. för att sedan med råk medoter bygger sitt eget knarkimperium... Kan bara sluta på ett sett
Några mindre bra filmer... mer CB-rökar filmer
Friday-triologin- den typiska knarkfilmen Ice Cube medverkar i alla tre.. handligen är tam, men det ska väl föreställa Campton, och va man ska göra på en fredag, finns bara en sak o de är att röka fett typ...
How high- också denna en typisk amerikans förorts film.. med en jävla massa humor.. perfekt att bara sita o slappa framför... handligen är väl egentligen en parodia av en massa filmer bland annat menace II Society..
Finns fler.. men dessa va de jag kom på direkt.. finns en som jag inte kommer ihåg namnet på.. någon kan kanske hjälpa mig..
Hadlar tror jag om Larry Flint (kommer inte ihåg) och om hur han startade en herrtidning.. han o hans hippe m8s tar lite för mkt av det goda.. och han blir störd i huvudet... hans brud får aids och det är en massa stämnigar mot honom och hans utalande... bland annat mot en präst m.m.
Edit: orkar tyvärr inte skriva om en massa men filmen som jag inte kom men har skrivit lite opm ovan heter The people vs. Larry Flynt
¨
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!