2006-01-21, 02:14
Bannlyst
Bullet med Mickey Rourke.
Citera
2006-01-21, 02:20
Medlem
Remslems avatar
Lock, Stock and two smoking barrels
Citera
2006-01-21, 10:45
Medlem
ruben saltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruben salte
Fear and loating of course och Spun och icke att förglömma Sökarna.. Den nya Layer cake e åxå bra!

Jag lägger till Studio 54 som för övrigt är en bra film även utan drogernas inslag. 51st State är åxå bra..
Citera
2006-01-21, 12:02
Medlem
Permanent Midnight

Reviderad syn av Ben Stillers talang efter denna.
Citera
2006-01-21, 13:16
Medlem
realrockhounds avatar
Memento te mortalem esse

Citat:
Ursprungligen postat av Dep
Vilken tycker du är den bästa filmen som handlar om droger?

Själv tycker jag att 'Fear and Loathing in Las Vegas' och 'Requiem for a Dream' är de bästa filmerna med droger i..

F&L in LA har sina sidor även om jag inte har trippat så som dom lyckas med i filmen(tur det). Men den här "filmen" får mig att reagera mer: "Cold Turkey" -en missbrukares dagbok!
Citera
2006-01-21, 13:20
Medlem
realrockhounds avatar
Haverivarning

Citat:
Ursprungligen postat av Jag_har_trist
Alltså .. jag vill inte låta otrevlig eller nedlåtande men jag blir så fruktansvärt less på att se så många av dessa trådar med nästintill identiskt innehåll.

Ser alla fb:are på samma klyschiga pundarfilmer?
(how high, half baked, blow, scarface, spun osv)

Jag har själv malt igenom alla dom där "man ska ha sett" och visst är ingen av dom dålig. Tvärtom, drog på smilbanden och diggade det jag såg. Det jag tar mej rätten att klaga på är att alla människor ständigt och jämnt tipsar om just dessa filmer. Antingen saknas bred smak, eller så är ni helt enkelt rädda att nämna filmer som kanske just ni är ensamma att avnjuta benga?

Jag ser mkt konstiga rullar. Ingmar Bergman har gjort en del sjukt material t.ex. sjunde inseglet, guld att se riktigt stekt för hela filmen är så .. eländig. Kafka har också gjort en del intressant som sätter hjärnan i intressanta banor efter en bong eller tio. The process rekommenderas starkt. En samhällskritisk film som verkligen angriper det rättsbyråkratiska "rättvisesystemet" som i vår tid används.
En lite lättsammare film är Rules of attraction. Så ruskigt snygg att jag tappar hakan varje gång jag ser den. Allt är så i detalj perfekt och dom har tänkt på precis allt. Orkar inte dra upp hela handlingen eftersom det skulle bli långt och oförståeligt för en som inte sett filmen.
Blair witch 1 (inte 2) är en film jag gärna ser ensam om jag röker en regnig kväll. Blir inte direkt skraj men tycker om nyskapande filmer och känslan av att det är på riktigt av kameran.

Kan rabbla till dödagar men någon stackare måste ju orka läsa igenom allt också.

Oj oj, skulle jag se någon av de filmer du rekomenderar när jag reser skulle jag bryta varenda ben i hjärnan.
Citera
2006-01-22, 13:42
Medlem
kissemisse**s avatar
under ytan är en jävligt bra film, ganska gammal!
spun är också härlig
Citera
2006-01-22, 13:50
Medlem
Trainspotting.... helt underbar film, med mycket tragisk komik som man kan garva åt.

Sedan den där filmen med Johny Depp i Las Vegas.... kommer inte ihåg vad den heter... den har säkert nämnts här.... men den är även den underbar... så där härligt konstig.
Citera
2006-01-22, 22:49
Medlem
Tribe^s avatar
Både Blow och Rules of attraction är lika bra att omnämna mest för att dom är filmer som är värda att se men man tror ändå dom är skit tills man ser dom.

Men en film som är bland dom bättre jag sett på några år är faktiskt Spike Lee's 25th Hour en film som handlar mer om konsekvenserna än om själva drogerna.
Citera
2006-01-23, 01:57
Medlem
Onerrs avatar
Som nämnt tidigare så är Layer cake ganska schysst. Wonderland är med helt okej, handlar om porrkungen john holmes problem när han pundar till det.
Citera
2006-01-23, 02:21
Medlem
BigFatCones avatar
trainspotting
F&L I LV
pusher
requiem for a dream
kids
new jersey-trilogin på fem filmer..

sen har jag inte sett så många mer knarkfilmer faktiskt.. altrerd state har iofs drogtema men den var rätt kass..
Citera
2006-01-23, 03:47
Medlem
Ingen som har nämnt Naked Lunch? Den är klart skön, och mer skruvad än Fear and Loathing in Las Vegas.

Annars så är väl Drugstore Cowboy, Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo och Blow tre filmer som man inte bör ha missat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in