Alltså .. jag vill inte låta otrevlig eller nedlåtande men jag blir så fruktansvärt less på att se så många av dessa trådar med nästintill identiskt innehåll.
Ser
alla fb:are på samma klyschiga pundarfilmer?
(how high, half baked, blow, scarface, spun osv)
Jag har själv malt igenom alla dom där "man ska ha sett" och visst är ingen av dom dålig. Tvärtom, drog på smilbanden och diggade det jag såg. Det jag tar mej rätten att klaga på är att alla människor ständigt och jämnt tipsar om just dessa filmer. Antingen saknas bred smak, eller så är ni helt enkelt rädda att nämna filmer som kanske just ni är ensamma att avnjuta benga?
Jag ser mkt konstiga rullar. Ingmar Bergman har gjort en del sjukt material t.ex.
sjunde inseglet, guld att se riktigt stekt för hela filmen är så .. eländig. Kafka har också gjort en del intressant som sätter hjärnan i intressanta banor efter en bong eller tio.
The process rekommenderas starkt. En samhällskritisk film som verkligen angriper det rättsbyråkratiska "rättvisesystemet" som i vår tid används.
En lite lättsammare film är Rules of attraction. Så ruskigt snygg att jag tappar hakan varje gång jag ser den. Allt är så i detalj perfekt och dom har tänkt på precis allt. Orkar inte dra upp hela handlingen eftersom det skulle bli långt och oförståeligt för en som inte sett filmen.
Blair witch 1 (
inte 2) är en film jag gärna ser ensam om jag röker en regnig kväll. Blir inte direkt skraj men tycker om nyskapande filmer och känslan av att det är på riktigt av kameran.
Kan rabbla till dödagar men någon stackare måste ju orka läsa igenom allt också.