• 1
  • 2
2014-01-12, 02:26
Medlem
har en polaris indy sport 89 i garaget som jag försökt få igång men den drar int nå bensin, första felet jag kunde komma på var att filtret skulle behöva bytas men verkar inte som att bensinen ens når så långt? kommer alltså inte ut från tanken något även fast den är fulltankad! slangen har jag även tagit bort och blåst genom så inget som fastnat där heller. någon som vet vad det kan vara för fel??
Citera
2014-01-12, 02:31
Medlem
Kotties avatar
Finns säkert 100 trådar om bensinmotorer men...

1: Finns det gnista?
2: Får den soppa?

Alla problem går att härleda och fixa från de två frågorna....
Citera
2014-01-12, 02:39
Medlem
Ssadulistens avatar
Byt alla soppaslangar, byt soppafiltret.
Citera
2014-01-12, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottie
Finns säkert 100 trådar om bensinmotorer men...

1: Finns det gnista?
2: Får den soppa?

Alla problem går att härleda och fixa från de två frågorna....

nej den får ingen soppa, den startar snabbt om man lägger bensin i cylindern men dör lika snabbt...
Citera
2014-01-12, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssadulisten
Byt alla soppaslangar, byt soppafiltret.

ska göra det och se om något händer. kan det hända att något fastnat i hålet i tanken där bensinen ska ut genom slangen? kan säga att jag inte är nån expert på det här med skotrar
Citera
2014-01-12, 02:48
Medlem
acerblazerlols avatar
Öppna bensinkranen
Citera
2014-01-12, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
Öppna bensinkranen

var ett av de första sakerna jag gjorde!
Citera
2014-01-12, 02:53
Medlem
sonny crockets avatar
Förmodligen får den tjuvluft, nån slang som inte är tät.
Eller filtret som satt igen.
Kan vara soppapumpen, men om den kördes dit där den står nu så tror jag inte det är det.
Om den inte använts på länge och står kallt nu så kan det vara is i förgasare. Tina upp med värmepistol eller hårtork eller vad du har.
Citera
2014-01-12, 02:56
Medlem
bitchfac3s avatar
bränslepumpen drivs av vakuum som ska bli i vevhuset.jag har skruvat isär hela motorn och bytt packningar men det fungerar fortfarande skit dåligt så prova att byta bränsleslangar ta bort bränslefilter och ta bort luftburken sen så pallar du upp skotern så boggin går fritt i luften och starta på startgas och få upp den i varv och varva jävel sen så brukar min Indy fungera. du kan kanske prova att byta membran på bränslepumpen.
Citera
2014-01-12, 05:53
Medlem
_sleazy_s avatar
INNAN du börjar med något annat, blås i tanklocket med munnen, men andas för fan inte in, och håll fingrar emellan och täta så gott det går. Pumparna torrsuger inte speciellt bra, så kan man "prima" den genom att trycka soppa från tanken till pumpen brukar det i dom flesta fall lösa sig på dom där galtarna..
Citera
2014-01-12, 13:48
Medlem
Avva66s avatar
Om föregående användares tips inte fungerar:

Ta loss slangen från vevhuset, den som går till bränslepumpen.
När du suger och blåser i den så skall pumpen pumpa fram bensin till förgasaren.
Gör den inte det så är det hål i membranet i pumpen, eller att slangen är skadad.
Att membranet pajar på en gammal skoter är rätt vanligt.
Citera
2014-01-12, 14:12
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Om föregående användares tips inte fungerar:

Ta loss slangen från vevhuset, den som går till bränslepumpen.
När du suger och blåser i den så skall pumpen pumpa fram bensin till förgasaren.
Gör den inte det så är det hål i membranet i pumpen, eller att slangen är skadad.
Att membranet pajar på en gammal skoter är rätt vanligt.

Membranet är det med en extremt hög sannolikhet.

De torkar ofta ut och spricker sönder.

MEN, i de flesta fall är det lika dyrt/billigt att köpa en helt ny piratpump från exempelvis Duells, än vad det kostar att byta membran. Dessutom är det lättare att byta hela pumpen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in