Blanda upp vattnet med lämplig tillsats så funkar det rätt okej. Jag har gjort rent verktyg i min och då använde jag ett avfettningsmedel för fordon. Grejen är att man vill hjälpa till så mycket man kan för ett bra resultat. Men just att diska bestick och tallrikar vet jag inte om det blir så bra.
Kanske ska ta och testa.
*edit* Nu har jag testat på ett gammalt lock till en burk med köttfärssås som legat i returlådan någon vecka.
http://postimg.org/image/tk9152xjn/
Resultatet är rätt okej, men knappast en ersättare till en diskborste. Bild tre som är direkt efter upptagningen ur vattnet visar den gegga som inte kunnat brytas ner utan ligger kvar av sin tyngd.
På det färdiga resultatet efter en snabb dusch med strålen från kranen är det en missfärgning kvar på själva packningen, men mjukplaster (stråna på diskborsten) brukar bli missfärgade av sån här sås så det kanske inte är rättvist i det här fallet.
180 sekunder körde jag tvätten och hade kranvarmt vatten för att korta ner eventuell uppvärmningstid. Ett par droppar diskmedel tillsattes och sen la jag i locket direkt, så det är ingen direkt väntetid mellan bildtagningarna.
Nog är det en viss skillnad på före och efter, men det krävs lite till för att jag skulle vilja äta från locket, eller använda det till den nylagade blåbärssylten.
*edit 2*
Kom att tänka på att jag kanske borde lagt den smutsiga sidan neråt. Det kan säkert påverka resultatet.