Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-16, 17:27
  #1
Medlem
LaZZi3s avatar
Hej!!

Vet inte om jag postar denna tråden rätt men moderator för gärna flytta om det är fel

Jag går i tredje klass på gymnasiet och ska nästa vecka hålla i en stor "tävling/nightmisson" på skolan!

Vi ska tydligen ha gåtor som ligger på ungefär samma nivå! Ganska så svårt! Och jag vet inte hur jag ska få tag på 6 gåtor till på så kort tid! Har en massa arbeten att lämna in så skulle vara riktigt tacksam om jag kunde få lite hjälp!

Här är ett par av de gåtorna vi ska ha:

När du inte vet vad jag är, då finns jag. När du vet vad jag är, då finns jag inte. Vad är jag?



Jag har bara mun och öra, men berättar allt som sker. Alla människor min röst kan höra, men ingen däremot mig ser. Vad/Vem är jag



Tacksam för all hjälp jag kan få! =)
Citera
2008-10-16, 17:38
  #2
Medlem
dMobergs avatar
Jag har strumpan på huvudet.
Citera
2008-10-16, 17:42
  #3
Medlem
LaZZi3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dMoberg
Jag har strumpan på huvudet.

??
Citera
2008-10-16, 17:43
  #4
Medlem
dMobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaZZi3
??
Jag är en golfklubba.
Citera
2008-10-16, 17:51
  #5
Medlem
MarieJanes avatar
TTTT
TTTTTTT
TT OR TT <--- Vad beskriver detta för sport?
TTTTTTTT
TTT


Citera
2008-10-16, 17:57
  #6
Medlem
LaZZi3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarieJane
TTTT
TTTTTTT
TT OR TT <--- Vad beskriver detta för sport?
TTTTTTTT
TTT




Skulle kunna funka men tror gåtorna vi behöver bara borde innehålla ord! Då grupperna som ska ut kommer få olika ord vid olika stationer!!
Men tack!
Citera
2008-10-16, 18:10
  #7
Medlem
MarieJanes avatar
du kan väl sno lite underground gåtor av allas vår fader foras på fortet?
tror ingen skulle märka det, ifall det helt skulle skita sig menar jag
Citera
2008-10-16, 19:57
  #8
Medlem
Jag kan dansa men har inga ben, jag kan andas men har inga lungor och jag har inget liv att leva eller dö, men ändå gör jag alla tre. vad är jag?

Citera
2008-10-18, 21:00
  #9
Medlem
Flytande_argots avatar
Det här är väl inte en gåta egentligen, men den passar nog här ändå.

Ponera att du är med i ett tävlingsprogram.

I spelet får spelaren se tre dörrar - bakom en finns en bil, och bakom de två andra finns getter. Spelet börjar med att spelaren får välja en dörr, utan att öppna den. Därefter öppnar presentatören, som vet vad som finns bakom dörrarna, en av de två resterande dörrarna och visar att denna dörr inte innehåller vinsten. Spelaren får då ytterligare ett val, nämligen att byta dörr.

Du har ju 1/3 chans att välja bilen från början.


Förbättras dina möjligheter att vinna bilen om du byter dörr när du får chansen?

Svar:
Citera
2008-11-03, 22:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Det här är väl inte en gåta egentligen, men den passar nog här ändå.

Ponera att du är med i ett tävlingsprogram.

I spelet får spelaren se tre dörrar - bakom en finns en bil, och bakom de två andra finns getter. Spelet börjar med att spelaren får välja en dörr, utan att öppna den. Därefter öppnar presentatören, som vet vad som finns bakom dörrarna, en av de två resterande dörrarna och visar att denna dörr inte innehåller vinsten. Spelaren får då ytterligare ett val, nämligen att byta dörr.

Du har ju 1/3 chans att välja bilen från början.


Förbättras dina möjligheter att vinna bilen om du byter dörr när du får chansen?

Svar:

Antar att du precis sett filmen "21" när du skrev detta? ^^
Citera
2008-11-03, 23:03
  #11
Moderator
Popesizes avatar
Vad är godare än Gud, ondare än djävulen, den rike behöver, den fattige har det och om du äter det så dör du?

Citera
2008-11-04, 14:49
  #12
Medlem
lelleps avatar
http://www.humorbrevet.se/klurigheter.asp?page=0

Där har du.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback