2014-01-11, 20:39
Medlem
Hej, jag har missbrukat all slags droger (forutom tunga grejer som heroin,kokain och sub osv) och man for ju panikangest och depression efter ett tag. Jag har rokt och tagit droger i snart 4 or. Jag har inte tagit drogerna varje dag men ungefar varit hog 3 gonger per vecka. Man mor ju piss och kanns som min social fobi har blivit varre. Empatin forsvinner och sjalvfortroendet sjunker so javla mycket.

Min froga ar hur blir kroppen utan droger. Hur blir angesten och depressionen? Hojs sjalvfortroendet och socialfobin efter ett tag nar man har slutat med droger? Hur mor ni nu utan droger?
Citera
2014-01-11, 20:57
Medlem
Quinqqs avatar
Jag har själv aldrig tagit några droger om man inte räknar alkohol som en drog. Skillnaden skulle jag säga är att man mår ungefär likadant hela tiden när man inte tar droger. Drogerna skapar gigantiska toppar och dalar. Jag skulle säga att jag mår okej/bra hela tiden utan några stora förändringar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PussyMagnet
Hej, jag har missbrukat all slags droger (forutom tunga grejer som heroin,kokain och sub osv) och man for ju panikangest och depression efter ett tag. Jag har rokt och tagit droger i snart 4 or. Jag har inte tagit drogerna varje dag men ungefar varit hog 3 gonger per vecka. Man mor ju piss och kanns som min social fobi har blivit varre. Empatin forsvinner och sjalvfortroendet sjunker so javla mycket.

Min froga ar hur blir kroppen utan droger. Hur blir angesten och depressionen? Hojs sjalvfortroendet och socialfobin efter ett tag nar man har slutat med droger? Hur mor ni nu utan droger?

Det beror självklart på vilka droger och hur mycket och länge man hållt på, men för det mesta återställer hjärnan sig, även om det tar tid.
Jag kan dock tänka mig att långvarigt bruk av en del tyngre droger kan orsaka långvariga depressioner.

Jag knaprade benzo under en lång tid och mådde såklart piss när det gick ur.
Mår i dagsläget hyfsat bra, med en del svackor av och till.
Citera
Medlem
Citat:

Du säger ju det själv. Att du har MISSBRUKAT droger.. Då är det ett problem.
Visst att det kan kännas tomt, tråkigt, ensam. Utan drogerna men det finns hjälp att få om du vill sluta. Om du känner att det skadar dig, Vilket det uppenbarligen gör.

Dom människor jag känner som tar droger. Får ofta högre självförtroende och kan haffa damer etc med droger. Men utan dom blir dom rätt tysta. Poängen är att med droger så blir dom en "starkare sig" så då funkar det bättre för dom. Men så är det ju inte. Utan att man måste gilla läget som nykter och klara sig utan dom. Veta att det finns mer och ge.
Citera
2014-01-11, 21:00
Bannlyst
Mår riktigt dåligt, även fast jag varit "ren" 4.5månad från heroin, benso, gbl osv.

Och ja, jag tycker min panikångest och att sociala fobin blivit mycket värre än innan.

Har hållt på dagligen 3 år ungefär.
Citera
2014-01-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Mår riktigt dåligt, även fast jag varit "ren" 4.5månad från heroin, benso, gbl osv.

Och ja, jag tycker min panikångest och att sociala fobin blivit mycket värre än innan.

Har hållt på dagligen 3 år ungefär.

Vaa so droger ger permanenta skador?
Citera
2014-01-11, 21:26
Medlem
H1ONEs avatar
Kroppen åldras snabbare samtidigt som den känslomässiga delen av "människan" går bakåt mot "fostret i magen stadiet" när man tar droger inklusive men inte begränsat till TV.

Livet "känns" mycket tuffare den närmaste tiden efter man lagt av med drogerna.
Klarar man av att hålla i huvudet den "smärtan" som träningsvärk för den känslomässiga sidan av en själv och kan lära sig att känslorna finns där av anledning och att man bör inte frukta sina egna känslor och framförallt vissheten om att det jobbiga nu är ett klart tecken på att det kommer bli mycket bättre sen, så kan man med mycket möda låta själen hinna ikapp kroppen åldersmässigt och då börjar det interna lugnet infinna sig.

Där kommer den känslomässiga "invecklingen, eller bakåt-vecklingen" in. Att man KÄNNER så mycket jobbiga känslor att man bara måste kanske kan ta en till bärs eller cig eller va fan som helst och då är man tillbaka på ruta ett.
Citera
2014-01-11, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H1ONE
Kroppen åldras snabbare samtidigt som den känslomässiga delen av "människan" går bakåt mot "fostret i magen stadiet" när man tar droger inklusive men inte begränsat till TV.

Livet "känns" mycket tuffare den närmaste tiden efter man lagt av med drogerna.
Klarar man av att hålla i huvudet den "smärtan" som träningsvärk för den känslomässiga sidan av en själv och kan lära sig att känslorna finns där av anledning och att man bör inte frukta sina egna känslor och framförallt vissheten om att det jobbiga nu är ett klart tecken på att det kommer bli mycket bättre sen, så kan man med mycket möda låta själen hinna ikapp kroppen åldersmässigt och då börjar det interna lugnet infinna sig.

Där kommer den känslomässiga "invecklingen, eller bakåt-vecklingen" in. Att man KÄNNER så mycket jobbiga känslor att man bara måste kanske kan ta en till bärs eller cig eller va fan som helst och då är man tillbaka på ruta ett.

Skulle du kunna sammanfatta det du skrev? Forstod inte mycket
Citera
2014-01-12, 11:48
Medlem
kewkakewlas avatar
Citat:
Vaa so droger ger permanenta skador?
Nej. Kroppen har en fantastisk funktion att återhämta sig. Självklart beror det på vilken drog du har tagit.

Var du meth-missbrukare i 4 år så hade du fått leva med att se ut som en zombie och ha bestående hjärnskador. Däremot om du bara är långt in i rökdimman så kommer hjärnan att återställa sig, var så säker! Kan ta upp emot 6 månader för en person att komma ur dimman på riktigt.

Men tänk på att under ditt missbruk har du förtryckt massa känslor som sannerligen kommer komma upp när du slutar. Därmed är en period av pissdåligt humör och ångest nästan att vänta

Dock så kommer du alltid ha kvar minnena av drogerna. Både på gott och ont. Man har ju haft sina bästa stunder i livet på droger, men även de värsta.
Citera
2014-01-16, 09:47
Medlem
Jag har inte knarkat po en vecka och jag bara kallsvettas och har tappat apititen. Tankarna bara gor i mitt huve. Nar forsvinner all kallsvettning och nar kommer apititen tillbaka.
Citera
2014-01-16, 09:48
Medlem
[quote=PussyMagnet|47068654]Jag har inte knarkat po en vecka och jag bara kallsvettas och har tappat apititen. Tankarna bara gor i mitt huve. Jag kanner som ett tryck po brostet och andningen ar bara konstig. Nar forsvinner all kallsvettning och nar kommer apititen tillbaka.
Citera
2014-01-16, 10:57
Medlem
Energis avatar
Du har tagit allt som du kommer åt alltså. Det är lugnt du kommer återhämta dig. Om du har missbrukat så mycket så är det ju något med dig som inte är ok. Antar att du inte mår så bra. Sett ditt beteende på kompisar och på mig själv.

Tar du tag i ditt problem så kommer det bli bra tillslut. Alltså inte drogproblemet utan det som ligger bakom det. Vårt gäng har knarkat rätt styggt men nu har dom flesta lugnat ner sig. Men festar till det ibland gör vi allt. Så mår man bra i psyket så kan man allt knarka på en sansad nivå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in