2014-01-16, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PussyMagnet
Vaa so droger ger permanenta skador?

nej men det kan ta flera år att återställa hjärnan beroende på vilken drog det är
Citera
2014-01-16, 19:33
Medlem
Gingers avatar
Ja, livet blir ju rätt tråkigt utan droger... Men minnet blir bättre och man kommer ihåg allt man gjorde.

Men man vänjer sig.
Citera
2014-01-16, 20:22
Bannlyst
Har man som mig missbrukat Nyquil så har man pajjat hjärnan för livet
Citera
2014-01-16, 20:30
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Vaa so droger ger permanenta skador?
Det kan de göra. Oavsett så tar det väldigt lång tid för de flesta att återhämta sig.
Senast redigerad av Big.Bang 2014-01-16 kl. 20:37.
Citera
2014-01-18, 20:52
Medlem
H1ONEs avatar
Citat:
Skulle du kunna sammanfatta det du skrev? Forstod inte mycket

Kropp och själ hör ihop. Är kroppen fylld med droger och själen är bortdomnad av flera års missbruk så tar det lång tid att återställa balans. Ännu värre är det när man haft en så hemsk barndom att man aldrig ens fått uppleva den inre balansen.

Man tar knark för att knarkets rus ger en syntetisk balans som gör att man mår bra för en stund. Det eskalerar för vissa och då slutar det med HIV, heroin överdos etc.

Efter att man slutat med drogerna så rubbas den knarkframkallade syntetiska balansen mellan kropp och själ.

Det tar lång tid och mycket möda att återfinna balansen man haft innan man grävde ner sig i droger. Det är som sagt ännu hårdare för de som haft en trasslig barndom att de måste nu hitta balansen de aldrig haft.

Jag får en känsla av att jag har förvirrat dig ännu mer?
Citera
2014-01-18, 21:05
Medlem
Idaistheshits avatar
Jag har varit "ren" i snart två år. Med ren så menar jag inget dagligt missbruk, nu tar jag något tre-fyra ggr i månaden.

Den största skillnaden för mig är att kunna känna glädje, genuin glädje som uppstår från saker i vardagen. När jag brukade droger kände jag mig konstant euforisk, allt kändes lätt och livet var värt att leva. Utan den syntetiska glädjen i kroppen känns livet ganska meningslöst.

De senaste veckorna har jag kunnat känna mig glad och tillfreds igen, utan någon substans i kroppen. Det som varit svårast för mig att acceptera och anpassa min hjärna till är att livet inte är en dans på rosor. Det finns ingen som alltid känner sig 100% lycklig varje dag.

Men nu har jag lärt mig att uppskatta de små sakerna i vardagen, som är verkliga och ger livet mening på lång sikt.
Citera
2014-12-03, 19:59
Medlem
misslovers avatar
Jag har tagit allt möjligt under en längre period. Dock har jag varit en "periodare", har ibland kunnat ta flera dagar i veckan och sedan kunnat vara utan det i flera veckor. Benzo har nog varit det jobbigaste att vara utan i längden..saknar ibland känslan på att bara vara likgiltlig.
Har undvikit benzo nu så gott som möjligt och har en plan där jag ska vara utan droger i ungefär något år. Vill se hur/om mitt tänkande och personlighet kan förändras till något bättre. Mår redan nu så mycket bättre och jag har varit utan substanser nu i snart tre månader.
Ska bli kul att se om det blir någon stor förändring över lag. Känner dock redan att ångesten och nerstämdheten börjat försvinna, vilket är bra!
Hoppas på det bästa
Citera
2014-12-05, 09:08
Medlem
ReVarres avatar
Jag började med att röka CB, och en dag testade jag concerta, efter den dagen började jag experimentera med hallucinogener bl.a.

Sen hamnade jag i dåliga umgängeskretsar och började må riktigt dåligt. Blev sjukskriven från jobbet jag hade då fast jag trivdes aldrig riktigt så är glad över det på nått vis nu. Det var mycket opiater framförallt, amfetamin och röka. En del lyrica också, och alkohol såklart. Det eskalerade till ett MXE missbruk som följdes av 3-meo-pcp.

Sen slutade jag i en månad och mådde verkligen piss. Började igen men bara med 3-meo-pcp och byggde upp mig själv med hallucinogener och meditation. Slutade tre gånger till som höll i 1 månad och 20 dagar, 1 månad igen och nu är jag för tillfället nykter igen och närmar mig min första månad.

Den här gången har det gått väldigt fort och jag känner jag börjar återhämta mig på riktigt den här gången. Mår fortfarande skit ibland men jag överlever det. Jag har bestämt mig nu känns det som. Jag känner mig som en mycket bättre människa utan knarket, utan tvivel. Jag är kärleksfull och orkar engagera mig. Jag kan vara hård men ändå rättvis för ärligheten har blivit mitt vapen istället för min fiende som den var under missbruket.

Det är värt det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in