Googlade p skoj lite om hur det frhller sig med vinstmarginalerna p Pizza vs annan mat. Hittade tyvrr inte s vrst mycket.
I min hjrna r pizza svindyr mat. Jag menar... vi har en degklump, lite schabbig hushllsost och skinka o lite krossade tomater med krydda. Arbetstgng: typ 1 minut, tid i ugnen: 5-6 minuter. Resultat fr en vesuvio: 130 spnn fr tv portioner. Ovanp det de ofta mage att ta bde 15 o 20 spnn fr en liten burklsk och en liten burk lbbig "bearnais" ss kostar numera 10.
Samtidigt kan man kka p te.x Jensen fr ungefr samma summa och f kycklingfil, ugnsstekta RIKTIGA grnsaker och rostad potatis med ss. Fr ca 65 spnn kan man ven f en lng rad andra matrtter p stan som alla mtte krva bde lngre arbetstid fr tillagningen svl som dyrare ingredienser. De har ocks verlag lagt ungefr 5 gnger s mycket pengar p inredningen jmfrt med den typiska pizzerian.
Vad r problemet hr? r det dyrare att driva en pizzeria n en hyfsad restaurang eller gr de pengar som grs i en landstckande kartell dr alla tar feta verpriser fr maten som ironiskt nog rent nringsmssigt dessutom r totalt frkastligt?
Ngon hr r skert expert p mnet

Gr mig beredd p en "du vet inte vad du talar om, sluta klaga p de stackars pizzabagarna"