2014-01-11, 12:50
Medlem
OG-lovers avatar
Hej.

Dags för ett gym byte nu känner jag och har kikat lite på sats då de verkar ha ett mycket större urval av utrustning än mitt nuvarande gym som saknar rätt mycket saker. Men då jag börjar kolla på priset blir jag lite konfunderad. 575kr för ett kort som låter mig köra på alla Sats i min region känns rätt saftigt? Därför undrar jag om det är värt. Dem gymmen jag har nära mig är Sats, 24/7 och ett proppfullt friskis.

Lever sats upp till priset man betalar?

Obs: Det är bara gym delen jag är ute efter, inga gruppträningar eller sånt skit.
Senast redigerad av OG-lover 2014-01-11 kl. 12:53.
Citera
2014-01-11, 13:04
Medlem
Är det bara ett sats gym du kommer träna på?
Vad tar 24/7 gymmet? Där jag bor tar dom 199kr/mån. Om det är fitness 24/7 dvs..

Ja du får väl tänka ifall du tycker gymmet är värt dom extra pengarna helt enkelt om det är så klart bättre så du upplever det värt att betala dom extra pengarna det kostar, inte svårare än så..
Citera
2014-01-11, 13:16
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Är det bara ett sats gym du kommer träna på?
Vad tar 24/7 gymmet? Där jag bor tar dom 199kr/mån. Om det är fitness 24/7 dvs..

Ja du får väl tänka ifall du tycker gymmet är värt dom extra pengarna helt enkelt om det är så klart bättre så du upplever det värt att betala dom extra pengarna det kostar, inte svårare än så..
Jag vet inte om det bara är ett. Blir nog kanske något annat ibland men det skiljer typ 40kr mellan att träna på ett center eller flera. Jo betalar 199kr/månaden nu för ett gym som heter Always fitness vilket också är ett 24/7 gym. Saknar rätt mycket utrustning för att jag ska va tillfredsställd sen är lokalen rätt rutten överlag.

Är ju dock en jäkla skillnad mellan 199kr/mån och 575kr/mån..
Citera
2014-01-11, 14:16
Medlem
C0ws avatar
Tycker att SATS är överdrivet dyrt. Själv kör man på 24/7 fitness och är helnöjd. Allt jag behöver finns, det är billigt och det är öppet dygnet runt. Var lite skeptisk att byta från friskis i början eftersom jag trodde det bara fanns en massa idioter där eftersom det är billigt och obemannat Men hade väldigt fel, lokalerna (där jag har tränat iallafall) är bra och de som tränar beter sig som folk.

Vad är det du är behöver men som inte finns på ditt nuvarande gym?
Citera
2014-01-11, 14:21
Medlem
bloodysamurais avatar
Sett till priset är SATS ren och skär skit, framförallt om du inte nyttjar gruppträningen.
Citera
2014-01-11, 14:26
Medlem
Lidltyrannens avatar
Jag tränar på sats och tycker det är värt priset alltid rent och fräscht (omklädningsrum och gymmet)och personal som springer och fixar med hantlar och vikter. Värt enligt mig.
Citera
2014-01-11, 15:20
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Tycker att SATS är överdrivet dyrt. Själv kör man på 24/7 fitness och är helnöjd. Allt jag behöver finns, det är billigt och det är öppet dygnet runt. Var lite skeptisk att byta från friskis i början eftersom jag trodde det bara fanns en massa idioter där eftersom det är billigt och obemannat Men hade väldigt fel, lokalerna (där jag har tränat iallafall) är bra och de som tränar beter sig som folk.

Vad är det du är behöver men som inte finns på ditt nuvarande gym?
Framförallt mycket mer av varje uppsättning utrustning som finns. Men sen finns det ingen stående vadpress, liggande lårcurl, sen är ofta bensparken trasig. Sen är squatställningen som så att du inte kan maxa, då man inte kan släppa av stången nånstans om man inte orkar. Sen är det trångt i bänkrummet. Finns bara en bänkpress som nästan alltid är upptagen, sliten skit utrustning överlag som skriker dålig kvalitet. Sen skulle det vara soft med bastu som de har på sats.

Citat:
Ursprungligen postat av Lidltyrannen
Jag tränar på sats och tycker det är värt priset alltid rent och fräscht (omklädningsrum och gymmet)och personal som springer och fixar med hantlar och vikter. Värt enligt mig.
Jo jag vet att lokalerna är jäkligt fräscha och det men hur är det annars på "ditt" sats? Finns allt man behöver? Bra kvalité på grejerna?
Citera
2014-01-11, 19:10
Medlem
Sigstens avatar
Det är väll bara till att åka dit och titta? Man får ju lov att komma in och kolla runt vad de har för utrustning innan man blir medlem.
Citera
2014-01-11, 22:11
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Framförallt mycket mer av varje uppsättning utrustning som finns. Men sen finns det ingen stående vadpress, liggande lårcurl, sen är ofta bensparken trasig. Sen är squatställningen som så att du inte kan maxa, då man inte kan släppa av stången nånstans om man inte orkar. Sen är det trångt i bänkrummet. Finns bara en bänkpress som nästan alltid är upptagen, sliten skit utrustning överlag som skriker dålig kvalitet. Sen skulle det vara soft med bastu som de har på sats.

Jo jag vet att lokalerna är jäkligt fräscha och det men hur är det annars på "ditt" sats? Finns allt man behöver? Bra kvalité på grejerna?

Bara stående vadpress som saknas där jag brukar köra. Annars finns allt du nämnde. När det kommer till antalet maskiner/träningsutrustning så brukar det dock bara finnas en av varje Jävligt störande när man måste vänta länge.
Citera
2014-01-11, 22:29
Medlem
skvallertackas avatar
Träna på sats? Haha vilket skämt. Finns ingen som helst anledning till att träna på sats om du vill ha kvalité.
Vill du däremot ha brudar med tighta brallor så är sats perfa för dig.
Citera
2014-01-11, 22:41
Bannlyst
Om du tränar ofta och mycket och du verkligen tycker att det är bättre (gå dit och kolla) så kan det nog räknas hem. Men det kostar så pass mycket att det inte känns ok att ha perioder då du inte tränar så mycket.
Citera
2014-01-11, 22:44
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Träna på sats? Haha vilket skämt. Finns ingen som helst anledning till att träna på sats om du vill ha kvalité.
Vill du däremot ha brudar med tighta brallor så är sats perfa för dig.

Driver du? Dom SATS jag har tränat på har hög kvalité på både maskiner och fria vikter. Som en ovan skrev så saknar dom stående vadpress, fråga mig inte varför.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in