2014-01-11, 22:59
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Driver du? Dom SATS jag har tränat på har hög kvalité på både maskiner och fria vikter. Som en ovan skrev så saknar dom stående vadpress, fråga mig inte varför.

Du får samma om inte bättre på alla gym som inte är 24/7
Citera
2014-01-11, 22:59
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Bara stående vadpress som saknas där jag brukar köra. Annars finns allt du nämnde. När det kommer till antalet maskiner/träningsutrustning så brukar det dock bara finnas en av varje Jävligt störande när man måste vänta länge.

Träna stående vadpress i smith?
Citera
2014-01-12, 00:05
Medlem
Lidltyrannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Framförallt mycket mer av varje uppsättning utrustning som finns. Men sen finns det ingen stående vadpress, liggande lårcurl, sen är ofta bensparken trasig. Sen är squatställningen som så att du inte kan maxa, då man inte kan släppa av stången nånstans om man inte orkar. Sen är det trångt i bänkrummet. Finns bara en bänkpress som nästan alltid är upptagen, sliten skit utrustning överlag som skriker dålig kvalitet. Sen skulle det vara soft med bastu som de har på sats.

Jo jag vet att lokalerna är jäkligt fräscha och det men hur är det annars på "ditt" sats? Finns allt man behöver? Bra kvalité på grejerna?

Aah det ända som saknas är boxningssäck men känner inte behovet av den på gymmet. Annars har dem verkligen allt.
Citera
2014-01-12, 00:54
Medlem
Kaffemedaffes avatar
24/7-gym varierar väldigt mycket i kvalitet, utrustning och storlek. Måste bedömas gym till gym. Finns allt från stora till en skolåda i väggen.

SATS är inte värt det om du inte behöver stå bredvid deras logga för att få snygga instagram-bilder till din blogg. Skitgym.
Citera
2014-01-12, 03:13
Medlem
SATS är bra på varje punkt enligt mig förutom till priset. Men jag anser att det är prisvärt. SATS som jag tränar på har 4 (!) squat-racks som används till squats. Man slipper se massa barn då de inte har råd och inte heller stökiga personer (jag menar både svenskar och invandrare). De har gott om maskiner och det bästa är att det är så fräscht, omklädningsrummen känns som om man ska på något femstjärnigt spa varje gång man går in där. Trevlig personal, om någon lägger undan fel fixas det inom någon minut. Gott om vikter. Frukt att ta av efter passet utan extra kostnad.

Det bästa, och tro mig det är det bästa, det absolut bästa som får mig att bli sprallig i hela kroppen, det som får mig att fortsätta, det som får mig att träna som en galning, det är kvinnorna. Man är i princip omringad av kvinnor i riktigt tighta utstyrslar, gärna sport-bh men det fantastiska är att kvinnorna där jag tränar är vältränade och inga quitters och deras bakdelar är nog det finaste människan har givits av en eventuell gud. Helt otroligt.

Den första paragrafen kanske inte gör SATS prisvärt men det som beskrivs i det andra, jag betalar gärna det dubbla bara för det.
Citera
2014-01-12, 05:03
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Mer än halva priset är tp för passen. Går du inte på dom så är det sjukt ovärt. Utrustningsmässigt är der olika på olika gym, vissa har inte bättre gym än Klasses källargym. Vissa kanske har jättebra utrustning och alternativen på orten är dåliga, d kan det juvara motiverat
Senast redigerad av Tom.Bombadill 2014-01-12 kl. 05:05.
Citera
2014-01-12, 08:05
Medlem
Utanbildnings avatar
skulle aldrig betala över 250 för att lyfta fria vikter.
Citera
2014-01-13, 01:39
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea250
Träna stående vadpress i smith?

Haha jo, så kan man också göra. Tänkte inte på det just då jag skrev inlägget.
Citera
2014-01-13, 09:09
Medlem
curvaNs avatar
Ni som säger att SATS är skit och påstår att 24/7 har samma utrustning skämtar ni eller ? Vilka 24/7 kör med uteslutande Eleiko vikter/stänger och vissa hammer strength ?
Citera
2014-01-13, 10:14
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curvaN
Ni som säger att SATS är skit och påstår att 24/7 har samma utrustning skämtar ni eller ? Vilka 24/7 kör med uteslutande Eleiko vikter/stänger och vissa hammer strength ?

Menar du att du väljer gym beroende på märket på hantlarna?
Citera
2014-01-13, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laxirius
SATS som jag tränar på har 4 (!) squat-racks som används till squats.
Menar du ställningar för knäböj?
Citera
2014-01-13, 11:16
Medlem
Lexzers avatar
Jag har nyligen bytt till sats av geografiska skäl och jag är helnöjd. Det är lite renare, lite nyare och lite snyggare än andra stora kedjor jag tränat på genom åren.

Genom det avsevärt högre priset så försvinner en stor andel av alla som normalt tar upp mycket plats, såsom småpojkar och fläskiga tanter vilket också är ett stort plus.
Senast redigerad av Lexzer 2014-01-13 kl. 11:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in