Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-10, 03:10
Jag har just nu kollat igenom de tre första avsnitten utav Twin Peaks, och att serien är unik kan man ju inte säga emot. Otroligt fascinerande story med varierande avsnitt, där inget avsnitt är likt avsnittet före. Den klassiska Lynch mystiken finns ju där som väntat, vilket är bra men även väldigt frustrerande.
Kommer man få svar till den enorma mängd frågor man har angående vissa saker, eller ska man låta fantasin flöda?
Citera
2014-07-10, 06:06
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinol
Jag har just nu kollat igenom de tre första avsnitten utav Twin Peaks, och att serien är unik kan man ju inte säga emot. Otroligt fascinerande story med varierande avsnitt, där inget avsnitt är likt avsnittet före. Den klassiska Lynch mystiken finns ju där som väntat, vilket är bra men även väldigt frustrerande.
Kommer man få svar till den enorma mängd frågor man har angående vissa saker, eller ska man låta fantasin flöda?

Man får svar på det mesta efter ett tag!
Citera
2014-07-10, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Har du sett Carnivále? Den är kanske inte riktigt lika bra men absolut på samma nivå.

En på tvdags.se recappar TP - rätt kul att läsa texterna.

Nej, det har jag inte, men tack för tipset, ska undersöka det närmare

Okej, jag ska titta på den med, lite OT, men det var någon amerikan som recappade alla avsnitt av huset fullt (med en väldigt negativ ton), var faktiskt rätt kul att följa, även om serien är en kass sitcom slänger in länken ifall att.
Citera
2014-07-15, 13:23
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Av någon anledning har jag aldrig orkat kolla klart på ''Fire walk with me'', känns som att så mycket av atmosfären är förlorad från TV-serien. Ungefär som med X-files. TV-serien var grym, särskilt de tidigaste säsongerna, men båda långfilmerna var av betydligt sämre kvalitet och den senaste som kom 2008 (?) sög verkligen. Kollar i alla fall igenom de allra första avsnitten av Twin Peaks nu igen.
Citera
2014-07-15, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Av någon anledning har jag aldrig orkat kolla klart på ''Fire walk with me'', känns som att så mycket av atmosfären är förlorad från TV-serien. Ungefär som med X-files. TV-serien var grym, särskilt de tidigaste säsongerna, men båda långfilmerna var av betydligt sämre kvalitet och den senaste som kom 2008 (?) sög verkligen. Kollar i alla fall igenom de allra första avsnitten av Twin Peaks nu igen.

Fire Walk With Me börjar segt och sökande men blir bättre ju längre in man kommer. Jag hade gett den en chans till.
Citera
2014-07-15, 17:27
Medlem
Waldschrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace

Den är ju klippt så att mycket av mystiken har försvunnit, den släpps i år så som den var tänkt av Lynch. Blir runt 3 timmar eller mer. Ser fram emot den.
Citera
2014-07-15, 17:54
Medlem
EggBoxJuans avatar
Hela serien och filmen släpps remastrat på blu-ray i slutet av månaden.
Enbart filmen kommer att ha 90 minuter deleted scenes.

Enda tråkiga för mig är formatet på serien som är i 1:33:1, vilket är originalformatet.
Jag hade dock sluppit svarta kanter till höger och vänster sida på min tv.
Citera
2014-07-15, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Hela serien och filmen släpps remastrat på blu-ray i slutet av månaden.
Enbart filmen kommer att ha 90 minuter deleted scenes.

Enda tråkiga för mig är formatet på serien som är i 1:33:1, vilket är originalformatet.
Jag hade dock sluppit svarta kanter till höger och vänster sida på min tv.

Vet du om det kommer att ingå i filmen eller blir det extra 90 minuter i en separat del?
Citera
2014-07-15, 21:04
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalfrontdisco
Vet du om det kommer att ingå i filmen eller blir det extra 90 minuter i en separat del?

Separat del där alla bortklippta scener klippts ihop till en enhetlig film.

Här är en film där någon tysk öppnar sin box, lägg märke till det gömda facket 8 minuter in i videon.

https://www.youtube.com/watch?v=zpaC2glRR_w
Citera
2014-07-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Separat del där alla bortklippta scener klippts ihop till en enhetlig film.

Här är en film där någon tysk öppnar sin box, lägg märke till det gömda facket 8 minuter in i videon.

https://www.youtube.com/watch?v=zpaC2glRR_w

Ska bli väldigt intressant att se. Kanske man ska se om fire walk with me snart igen då.
Citera
2014-07-26, 17:24
Medlem
hobokens avatar
Ser om Twin Peaks för tredje gången tror jag. Det som slår en är hur pass mycket sämre serien blir efter
Senast redigerad av hoboken 2014-07-26 kl. 17:28.
Citera
2014-07-28, 20:30
Medlem
desertwayss avatar
Fick hem blu-ray-boxen i brevlådan idag. Jävla bra allt verkade tills jag sätter på ett avsnitt. De har ju förfan gjort skiten i originalbildformatet 4:3!!?? Otroligt besviken på det. När de passar på att göra en så fin bluray-utgåva av denna serie med hd-bild och ljud och allt, så är det svarta kanter i bilden. Hur fan tänkte de där egentligen. Menyn täcker ju hela rutan, och det är klipp från serien i den. Då kunde de väl förfan ha gjort avsnitten i 16:9 också. Verkar inte gå att ändra själv heller, har försökt att ställa in min bluray-spelare så att allt ska visas i 16:9, men det är forfarande lika. Jävla antiklimax egentligen. Det var verkligen för perfekt för att vara sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in