2010-08-04, 19:08
Medlem
Kontrapunktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Finns en spoiler-tagg av en anledning.

Att mordgtan skulle lsas r knappast en ovntad "twist".
Citera
2010-08-05, 17:26
Medlem
Har en ny frga... Om Mike r en inhabitant frn the black lodge hur kan han d g runt som en vanlig mnniska? man ser ju knappast bob/dvrgen/jtten g runt och slja skor, och han blev vl ocks "snll" nr han sg gud eller vad han sa och alla inhabitants frn black lodge r ju pure evil?
Citera
2010-08-05, 17:39
Medlem
Maranathas avatar
Till er som tycker att "den sprar ur" i ssong 2...

Hur fan d? Tycker serien bara blev bttre och bttre ju mer "den sprade ur"

Visst r det underhllande i brjan med alla miljoner triangeldraman och Coopers uppskattning av olika pajer men r mystiken och allt med black lodge som gr serien till vad den r.
Citera
2010-08-06, 19:11
Medlem
kan nn svara p min frga?
Citera
2010-09-25, 01:01
Medlem
DodsKyrkans avatar
Ngra frgor om Twin Peaks

Hejsan!

Jag har sett igenom hela serien minst 5 gnger nu (och Twin Peaks r klart den bsta serien som ngonsin gjorts) men det finns ngra gtor som jag aldrig lyckats luskat ut.

Jag vet att det redan finns en Twin Peaks-trd hr, men jag orkar inte leta igenom 1200 inlgg..

S nu till mina frgor!

1. Vem var igentligen Diane som Cooper alltid nmnde nr han pratade in medelande p sin bandare?

2. Vilken funktion fyllde "Bookhouse Boys"? Fattade aldrig vad det var fr ntt. Var det en liga? En sekt? Civil-snutar? fattade aldrig det...

3. Har hrt historier om hur Lynch igentligen planerade att de skulle bli typ 5 Ssonger eller liknande. Fanns det ngon frdig handling om vad som skulle hnda i de ssongerna?
Citera
2010-09-25, 01:11
Medlem
Ondves avatar
1. Hans sekreterare p FBI fick jag uppfattningen om att det var.
2. Medborgargarde skulle man nog kunna kalla det. Det var vl ven lite mer mystiskt om deras historia om att de vaktade mot mrka krafter eller liknande.

3: vet ej.
Citera
2010-09-25, 01:25
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
En teori r att Diane inte existerar/r namnet p bandspelaren.

Som jag har frsttt det s var TP tnkt att bli en lngkrare..ngot av en spa, och Lynch var inte s vldigt aktiv i manusfrfattandet i S. 2. Nr Beskedet om att serien skulle lggas ner s skrev han dock ett slut p ett sdant stt att det inte skulle g att vcka serien ter (fr inte jag leka ska fan ingen annan f det heller).
Citera
2010-09-25, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pavilioon
Har en ny frga... Om Mike r en inhabitant frn the black lodge hur kan han d g runt som en vanlig mnniska? man ser ju knappast bob/dvrgen/jtten g runt och slja skor, och han blev vl ocks "snll" nr han sg gud eller vad han sa och alla inhabitants frn black lodge r ju pure evil?

Han tar medicin, jag kan inte komma ihg vad de kallar den nu, men nt som ska hjlp om man r schizo.
Den mnskliga kroppen han anvnder r bara ett "krl" fr Mike. S kroppen han traskar runt i r mnniska.

Jag vet inte hur jag lgger till spoiler hr annars kunde jag frklara med bttre exempel men jag antar att det kan frdrva serien fr de som inte sett den i sin helhet.

Och en egen frga d. Eftersom ven ssong 2 avslutas med en jkla massa cliffhangers. Ville de gra en tredje ssong, som aldrig blev av?

Jag vet att de gjorde fire walk with me efter serien s intresset borde ju ha funnits.
Citera
2010-09-25, 16:37
Medlem
dags att lra sig nt nytt d

Citera
2010-09-27, 22:52
Medlem
Yes men isfall fr man ju aldrig se mike utan bara gerard, skofrsljaren vilket jag tycker e rtt kefft
Citera
2010-09-27, 22:59
Medlem
Kanske offtopic men jag tar risken, tycker verkligen jag knner igen dom frsta sekunderna i den hr lten frn twin peaks, kan bara inte komma p var och nr? kanske det r frn filmen hjlp tack, skulle ocks va kul o veta vad dom sger eller va det betyder

http://www.vbox7.com/play:d712b90d?r=google
Citera
2010-10-11, 03:30
Medlem
Kesslers avatar
http://thepiratebay.org/torrent/3752...viD-JigSaw.avi

Ska man skippa eller se den om man aldrig sett serien innan?

Edit: Laddar ner gold version istllet. Dr finns "Pilot (u.s. version)" och sen efter det s01e01. r det "lugnt" att se u.s. version frst?
Senast redigerad av Kessler 2010-10-11 kl. 03:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in