Bra initiativ från admin. Nu kanske folk fattar att det inte är gratis att driva något så unikt och stort som flashback. När jag såg meddelandet igår om att man helst skulle inaktivera adblock här på flashblack så var det inget konstigt alls. Tänkte inte ens en andra gång över ifall jag skulle göra det. Självklart tänkte jag och inaktiverade adblock för flashback. Inga konstigheter och fattar inte vad alla blir så upprörda över, det är ju för fan bara lite bilder.
Meddelandet är inte ens störande. Det är ljusgrå text på grå bakgrund. Väljer man att blocka annonser kan jag inte tänka mig att någon kan störas av texten som då kommer upp.
Är det för att ni inte vill bli påminda om vad adblock gör?
Fan flashback är ju bästa hemsidan i sverige!!!
Fick upp en text i bannern högst upp att det skulle uppskattas ifall man stängde av adblock filtret. Sagt och gjort fick jag upp "Kröka pöka göka!" reklamen kände mig som hemma igen!
Tack för långt och informativt inlägg. Jag har länge undrat hur fb kan bjuda på allt detta som forumet är, helt gratis.
Även jag önskar att det fanns ett fungerande sätt att donera. Hoppas det löser sig i framtiden.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!