• 1
  • 2
2014-01-10, 01:17
Medlem
Okej, jag ska göra mig kortfattad eftersom jag varken kan skriva eller läsa om det här ämnet.
Min emetofobi har gått i överstyr. Jag lämnar inte mitt hem längre, jag umgås inte med någon längre. Jag äter knappt längre.
Läkarna kan inte göra något säger dom eftersom psykologerna har fullsatt. De skriver ut ångestdämpande piller som säger att 1 av 10 blir illamående... så självklart tar jag dom INTE. Jag har inget liv längre, inget jobb, inga vänner, ingenting. Det leder förmodligen till depresion osv osv... behöver akut hjälp!
HUR borde jag gå tillväga för att bli LITE bättre så att jag kan ta mig till psykolog när dom väl kan ta emot mig (om det någonsin händer). Borde jag börja med promenader utomhus? Läsa om andras emetofobi? Låta någon vän komma hem till mig? (panik!)... I vilken ordning borde jag göra allt? DET FÅR ABSOLUT INTE BLI SÄMRE FÖR DÅ ÄR JAG RÄTT SÅ KÖRD.
Citera
2014-01-10, 01:39
Medlem
hemlig7s avatar
Ta din medicin. Även om det känns fel så kan det faktiskt hjälpa. Det kan ju ge dig chansen att klara att gå ut.
Citera
2014-01-10, 01:43
Medlem
Hur ska jag kunna ta medicinen när den kan innebära att må sämre? Jag har verkligen inte råd att bli sämre nu... sen vill jag inte heller bli beroende av medicin när jag bara är 24 år gammal ;(
Citera
2014-01-10, 03:22
Medlem
Googlade på din fobi och konstaterade att det handlade om rädslan för att kräkas offentligt. Ett förslag i all välmening: du och jag sätter oss på Slussen och delar tre flaskor sprit, spelar gitarr och sjunger lite punkiga sånger, och ser sen till att kräkas i så många tunnelbanevagnar och på så många stationer som möjligt innan kvällen är slut?

Detta borde bota dig.
Citera
2014-01-10, 03:37
Medlem
[quote=woposito|46970914]Googlade på din fobi och konstaterade att det handlade om rädslan för att kräkas offentligt. Ett förslag i all välmening: du och jag sätter oss på Slussen och delar tre flaskor sprit, spelar gitarr och sjunger lite punkiga sånger, och ser sen till att kräkas i så många tunnelbanevagnar och på så många stationer som möjligt innan kvällen är slut?
Det är inte bara om att spy offentligt utan att spy över huvud taget... sen tror jag inte att det där funkar och här finns inga tunnelbanor... kan bli värre av det.
Detta borde bota dig.[/
Citera
2014-01-10, 03:40
Medlem
Ja men spy kommer du att göra utan fobi om du druckit en flaska sprit, det kan jag lova dig.
Citera
2014-01-10, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woposito
Ja men spy kommer du att göra utan fobi om du druckit en flaska sprit, det kan jag lova dig.
Jo det vet jag men jag är ju rädd för det. Vet inte om rädslan skulle försvinna för att jag skulle spy i fyllan...
Citera
2014-01-10, 03:52
Medlem
Det skulle den med all säkerhet. Vad säger du, ses på Slussen imorgon då och slå spyrekord som två galna punkare? Vi kommer nog hamna i tidningarna och så, men det är bara att garva åt. Jag kan betala bådas böter.
Citera
2014-01-10, 03:55
Medlem
Citat:
Det skulle den med all säkerhet. Vad säger du, ses på Slussen imorgon då och slå spyrekord som två galna punkare? Vi kommer nog hamna i tidningarna och så, men det är bara att garva åt. Jag kan betala bådas böter.
Visst sa jag att jag knappt kan gå utanför dörren längre? Så att åka runt 100 mil för att ses på slussen känns inte aktuellt... jag tror inte att du förstår allvaret i det här. Snälla sluta driv med mig. Jag håller på att gå under.
Citera
2014-01-10, 03:59
Medlem
Nja, jag driver inte med dig. Åtminstone inte mer än en terapeut skulle göra - det verkar som du behöver lite KBT! Och vad passar då bättre än att ses och ha en fantastiskt rolig kräk-fest? Vi kan annonsera i tidningen med dan innan, så kanske fler vill va med på festen och bota sin emotofobi.
Citera
2014-01-10, 04:02
Medlem
Citat:
Nja, jag driver inte med dig. Åtminstone inte mer än en terapeut skulle göra - det verkar som du behöver lite KBT! Och vad passar då bättre än att ses och ha en fantastiskt rolig kräk-fest? Vi kan annonsera i tidningen med dan innan, så kanske fler vill va med på festen och bota sin emotofobi.
Vad är kbt?
Citera
2014-01-10, 04:06
Medlem
Det är en terapiform som går ut på att exponera sig för det man är rädd för. Google is your friend. Har dom inte KBT ute på landet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in