• 1
  • 2
2014-01-09, 16:50
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18148815.ab

"Nu kan det vara slutrökt – i din egen lägenhet.

Fastighetsbolaget Lundbergs inför rökförbud för alla hyresgäster.

– Rökning är ett av våra vanligaste klagomål, säger företagets informationschef Roger Ekström."

Gör Lundbergs rätt?
Citera
2014-01-09, 16:57
Medlem
Får man koka kålsoppa varje dag då?........

Vilka flera lukter tänker samhället förbjuda? Det här jävla landet borde sprängas åt helvete!
Citera
2014-01-09, 16:57
Medlem
Hyreslägenheter. finns inget rätt och fel. bara villkor och hyresgäster - båda kan ändras/bytas.

F.ö. tycker jag det är vettigt att förbjuda rökning om det är ett av deras största problem.
Citera
2014-01-09, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsellusBorealis

Vilka flera lukter tänker samhället förbjuda? Det här jävla landet borde sprängas åt helvete!

Du har missförstått, ingen lukt är förbjuden...
Citera
2014-01-09, 17:00
Medlem
Man blir ju överlycklig att idiotmoralister och galningar sätter agendan i landet....

Hade jag bott i en av de lägenheterna - så hade jag börjat det totala "luktkriget" där ruttna ägg endast skulle vara ett lätt vapen.
Senast redigerad av AsellusBorealis 2014-01-09 kl. 17:02.
Citera
2014-01-09, 17:00
Medlem
ne det gör dom inte för då måste man förbjuda feta från att äta mat och invandrare från att beträda svensk mark och många andra saker så nej det kan dom inte + att det är diskriminering mot rökare unge fär som att diskriminera invandrare och deras religion och kvinnor och tjockisar...

även om det skulle komma ett sådant förbud här så skulle ju inte jag sluta röka för dom har ju inte med o göra vad jag gör i mitt boende och så länge jag inte stör andra kan dom inte klaga
Citera
2014-01-09, 17:06
Medlem
Sereenas avatar
Galenskap och definitivt INTE rätt.

Det är en sak om det rör sig om allergi-hus och sån't, men i regel så ska en person ha rätt att röka i sitt hem om dom nu vill det (dom får ju dock stå för ev saneringskostnader om dom flyttar sen)
Citera
2014-01-09, 17:16
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Man blir ju överlycklig att idiotmoralister och galningar sätter agendan i landet....

Hade jag bott i en av de lägenheterna - så hade jag börjat det totala "luktkriget" där ruttna ägg endast skulle vara ett lätt vapen.
Du låter ju som en trevlig prick
Citera
2014-01-09, 17:23
Medlem
kinesarsles avatar
Jag ser inga större fel i detta. Tycker själv att det är väldigt otrevligt när hela trapphuset stinker rök och när det drar in genom fönstret.
Citera
2014-01-09, 17:27
Medlem
Helt rätt! speciellt nu när det är brist på bostäder lite här o där. Det är ingen självklar rättighet att röka!
Citera
2014-01-09, 17:43
Medlem
fejsetnr1s avatar
Gillar själv inte röklukt. Men ärligt ska man förbjuda husdjur nu med ? det kan lukta katt piss om du har katt och min granne lagar mat så det stinker,,,
Ne flytta ut i skogen med er,,,
Citera
2014-01-09, 17:46
Medlem
Anon2s avatar
Citat:

Du skulle nog ändra åsikt om ditt hem skulle rökbombas med cigarrettrök omedelbart när du öppnar ett fönster eller balkongen, även på natten.

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Galenskap och definitivt INTE rätt.

Det är en sak om det rör sig om allergi-hus och sån't, men i regel så ska en person ha rätt att röka i sitt hem om dom nu vill det (dom får ju dock stå för ev saneringskostnader om dom flyttar sen)
Man har alltså inte rätt att få frisk luft i sitt hem? Man har inte rätt att slippa inandas cancerframkallande rök i sitt hem?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in