Citat:
Ursprungligen postat av
TooL
Jag och två polare ska dit i Maj. Vi bokade biljetten i November med Finair t&r för 7000 var. Gbg-Helsingfors-Tokyo. Nästan inge väntetider och det pröjsade vi gärna lite extra för.
Såsom jag har upplevt det så har Finnair kortast flygtid (två timmar mindre än SAS tror jag). Plus att flygvärdarna/värdinnorna oftast är väldigt mycket trevligare än dem på sas. Dock brukar staffen på flygplatsen i Helsingfors vara väääldigt otrevliga. Särskilt mot de som ser lite utländsk ut förstås, men även mot skandinaver. Otrevligaste flygplatsen jag har varit på faktisk.
Åker ändå väldigt mycket med SAS faktiskt, och flygplatsen i Köpenhamn (hette den Kastrup?) är ju rätt trevlig. Antar att man åker med det man är mest van vid.
Av de flygbolag jag har åkt med till Japan (det är fler än sas och finnair) så tycker jag att Finnair var bäst. Enda nackdelen är Helsingfors. För när det väl kommer till kritan så vill man (jag) spendera så lite tid som möjligt med att sitta på planet och då spear det ingen roll om stolen är lite finare, man (jag) vill bara av av av (och de sista tre timmarna tar ju aldrig slut!)!
Usch, vad jag hatar flyg.