2014-01-09, 08:25
Medlem
Mantillas avatar
Ett personrån ägde rum den 30 oktober 2013 på Valhallavägen, dit GM under hot tvingat offret att gå från Erik Dahlbergsallén för att ta ut pengar vid en bankomat. Brottscentralen på Aftonbladet har publicerat filmen från övervakningskameran vid bankomaten som visar hur rånaren står och väntar medan offret tar ut pengar till vederbörande. Någon som vet mer?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18141070.ab
Citera
2014-01-10, 07:12
Medlem
SnaskStefans avatar
Ja, att döma av videon så är det inte fullt så oväntat en liten neger vi har att göra med. Så detta fallet lär inte gå långt, antagligen redan nedlagt!
Citera
2014-01-10, 07:27
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnaskStefan
Ja, att döma av videon så är det inte fullt så oväntat en liten neger vi har att göra med. Så detta fallet lär inte gå långt, antagligen redan nedlagt!
Nedlagt?

Detta att de har gått ut med övervakningsbilderna och ett ganska detaljerat signalement är väl helt färskt? Det skulle de väl inte göra om det var nedlagt?
Citera
2014-01-10, 07:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Nedlagt?

Detta att de har gått ut med övervakningsbilderna och ett ganska detaljerat signalement är väl helt färskt? Det skulle de väl inte göra om det var nedlagt?

Att fälla en neger i Sverige är rasistiskt, att hon ens polisanmälde honom visar tydliga tecken på rasism.

Haha, jag älskar hennes kommentar "Jag befarade att jag skulle få uppleva min värsta mardröm. Att han skulle förgripa sig på mig sexuellt eller föra bort mig till en massa män".
Det låter mer som att det var hennes högsta önskan.
Citera
2014-01-10, 07:38
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuicedUp
Att fälla en neger i Sverige är rasistiskt, att hon ens polisanmälde honom visar tydliga tecken på rasism.

Haha, jag älskar hennes kommentar "Jag befarade att jag skulle få uppleva min värsta mardröm. Att han skulle förgripa sig på mig sexuellt eller föra bort mig till en massa män".
Det låter mer som att det var hennes högsta önskan.
Första stycket i ditt inlägg är ju så tramsigt att jag nog måste gå och ta mig en kopp kaffe till.

Andra stycket är nästan lika tramsigt. Det torde väl inte vara helt obekant att kvinnor som promenerar omkring ensamma riskerar att råka ut för sexuella övergrepp. Är det helt orimligt för dig att förstå att det kanske var just rädsla hon kände istället för heta förväntningar?

Att bli pistolhotad på detta sätt och dessutom under en förhållandevis lång stund bör ha varit oerhört skrämmande för henne. Hoppas att de får tag på GM och ger honom ett rejält straff.
Citera
2014-01-10, 08:00
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Märkligt att de inte vitpixlat negern... Någon semestervikarie som inte lärt sig det inofficiella regelverket?
Citera
2014-01-10, 08:14
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Märkligt att de inte vitpixlat negern... Någon semestervikarie som inte lärt sig det inofficiella regelverket?
Även det skriftliga signalementet talar om mörk hy. Och att killen pratar ganska god svenska med endast lite brytning (fritt ur minnet).

Det är bra. Dumt att hymla med sådant är det ändå har fattats beslut om att släppa övervakningsfilmen.
Citera
2014-01-12, 07:08
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Även det skriftliga signalementet talar om mörk hy. Och att killen pratar ganska god svenska med endast lite brytning (fritt ur minnet).

Det är bra. Dumt att hymla med sådant är det ändå har fattats beslut om att släppa övervakningsfilmen.

Jag har på senare tid reagerat några gånger på att Aftonblaskan även har publicerat bilder av dömda gärningsmän, trots att de har varit icke-vita. Undrar om det kommer att fortsätta i samma stil.

Värt att notera att killen ser ut att vara rätt kort och anges vara ca 170 cm. Längden, kombinerat med mörk hudfärg och negroida drag, utesluter en rätt stor andel av alla män i Stockholm. Dessa signalement passar t.ex. endast in på en enda i min bekantskapskrets. Jag kan dock redan utifrån det lilla som syns i klippet utesluta honom, även om det redan från början var rätt osannolikt att han skulle göra sig skyldig till något sådant.
Senast redigerad av Europe 2014-01-12 kl. 07:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in