2014-01-08, 20:08
Medlem
Fick en trasig iphone 5 av en bekant som inte var intresserad av att laga den och ville köpa en ny istället.
http://i.imgur.com/5vLJdBK.jpg
Den fungerar utmärkt men som ni ser så ser glaset inte särskilt trevligt ut. Vad tycker ni jag skall göra? jag kan inte så mycket om Appleprodukter och min första tanke var att gå till någon reparatör men hos den billigaste reparatören jag kunde hitta kostade det hela 1200kr att laga, kan tänka mig att köpa reservdelar och försöka själv, det såg nämligen inte så svårt ut av att bedöma från en youtube tutorial.
Citera
2014-01-08, 20:30
Medlem
hallutbaras avatar
Hör runt om du har någon kunnig polare som kan göra det för en slant, annars skulle jag lämnat in för 1200.

Ligger inte skärmarna på runt 800 annars? Risken finns ju att du sabbar hela om du ska dit och pilla själv
Citera
2014-01-08, 21:30
Medlem
Fredrik81s avatar
Finna massor av folk på blocket.se som utför byte av glas billigt. Värt en koll kanske?
Citera
2014-01-08, 21:45
Medlem
Billigaste iphone 5 skärmen hittar du på www.iphonedelar.se, kostar idag 845kr!
Citera
2014-01-08, 23:06
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GarlicKnight
Vad tycker ni jag skall göra? jag kan inte så mycket om Appleprodukter och min första tanke var att gå till någon reparatör men hos den billigaste reparatören jag kunde hitta kostade det hela 1200kr att laga, kan tänka mig att köpa reservdelar och försöka själv, det såg nämligen inte så svårt ut av att bedöma från en youtube tutorial.
Tycker du skall byta själv med hjälp av de utförliga guider man kan hitta eftersom nytt displayglas finns för bara 99:- här!

Har själv bytt hela displayen förr på en vanlig knappmobil med hjälp av en engelsk guide med bilder och tog det bara lugnt så gick det bra samt kom billigt undan.
Citera
2014-01-14, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Tycker du skall byta själv med hjälp av de utförliga guider man kan hitta eftersom nytt displayglas finns för bara 99:- här!

Har själv bytt hela displayen förr på en vanlig knappmobil med hjälp av en engelsk guide med bilder och tog det bara lugnt så gick det bra samt kom billigt undan.

lycka till med att sära LCDn från glaset, gör detta på ett snabbt och smidigt sätt och jag anställer dig på heltid och gör oss båda till miljonärer.

med det sagt, så skulle jag ge det ett försök att fixa själv TS, iPhone 5 är inte supersvår att byta på men det krävs lite pill, och är du inte försiktig nog kan du tyvärr orsaka mer skada än nytta. bor du i stockholm kan jag gärna hjälpa dig med båda inköp samt reparation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in