2014-01-08, 17:54
Medlem
Hej!
Jag har en Samsung Galaxy S4. Jag har gjort två misstag.
1. Tappat telefonen i golvet så skärmen sprack.
2. Inte säkerhetskopierat innehållet på den.

Jag ansluter telefonen via USB till datorn och startar programmet Kies 3 som används för att synka telefonen med datorn. Men på grund av att telefonens skärm inte längre funkar kan jag inte låsa upp telefonen, vilket krävs för att det ska gå att ansluta den till datorn.

Så nu till min fråga.
Kan jag på något sätt kringgå detta. Exempelvis så att jag kan visa telefonens skärm på datorn så jag kan knappa in pinkoden via datorn. Eller kan jag på annat sätt tanka över informationen på den till min dator.

(Eftersom det är en företagstelefon, så får jag en ny telefon i utbyte och därför måste skicka in min trasiga. Så jag får alltså en helt annan telefon i utbyte och får inte tillbaka min gamla.)
Därför hoppas jag att någon kan hjälpa mig snabbt!
Tack!
Citera
2014-01-08, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razaranje
Hej!
Jag har en Samsung Galaxy S4. Jag har gjort två misstag.
1. Tappat telefonen i golvet så skärmen sprack.
2. Inte säkerhetskopierat innehållet på den.

Jag ansluter telefonen via USB till datorn och startar programmet Kies 3 som används för att synka telefonen med datorn. Men på grund av att telefonens skärm inte längre funkar kan jag inte låsa upp telefonen, vilket krävs för att det ska gå att ansluta den till datorn.

Så nu till min fråga.
Kan jag på något sätt kringgå detta. Exempelvis så att jag kan visa telefonens skärm på datorn så jag kan knappa in pinkoden via datorn. Eller kan jag på annat sätt tanka över informationen på den till min dator.

(Eftersom det är en företagstelefon, så får jag en ny telefon i utbyte och därför måste skicka in min trasiga. Så jag får alltså en helt annan telefon i utbyte och får inte tillbaka min gamla.)
Därför hoppas jag att någon kan hjälpa mig snabbt!
Tack!

Har du lagt saker på minneskortet så kan du plocka ut minneskortet om s4 har minneskort, insåg jag nu..
Citera
2014-01-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daahman
Har du lagt saker på minneskortet så kan du plocka ut minneskortet om s4 har minneskort, insåg jag nu..
Det finns plats för minneskort i den, men jag har inte något minneskort i telefonen.
Så allt jag vill komma åt är lagrat på telefonen.
Citera
2014-01-08, 18:23
Medlem
Kleggers avatar
Det går att komma åt filerna via datorn även fast telefonen är låst, funkade i alla fall för mig på min s4. Stoppa bara in den och vänta på att den dyker upp i utforskaren
Citera
2014-01-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klegger
Det går att komma åt filerna via datorn även fast telefonen är låst, funkade i alla fall för mig på min s4. Stoppa bara in den och vänta på att den dyker upp i utforskaren
Ja den syns när man går in på Den här datorn, den ligger under portabla enheter, men när man försöker gå in på den så är det bara en tom mapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in