Har då en begagnad iphone 4 som jag inte kommer in i. Så som jag har förstått det ska man synka mobilen till itunes för att återställa eller uppdatera den, för att sedan kunna komma igång med sim-kort och på riktigt komma in i mobilen, och använda den. Jag är själv så pass oteknisk så att jag egentligen inte har koll på vad jag ska börja med. När jag ändå kopplar mobilen till datorn/itunes visar itunes ett meddelande där jag blir ombedd att godkänna informationen på mobilen (från den tidigare ägarens "konto" verkar det som). Om jag inte godkänner avslutas "kopplingen" men om jag godkänner så kommer jag vidare till ett steg där jag ska "svara på min iphone". Eftersom att det inte går att få mitt sim-kort att fungera (nytt pga iphones operatörslås) så händer det inget på skärmen och jag kommer inte vidare.
Jag har kontaktat operatören och det ska inte vara fel på simkort. De hänvisar även till att jag ska göra en återställning/uppdatering... Jag känner mig mest som ett gapande frågetecken, vad ska jag göra nu? Betyder detta att den tidigare ägaren måste återställa mobilen genom sitt eget apple-Id konto innan jag kan göra något? Eller är det något annat som jag inte tänker på?
Försök vara snälla nu och tracka inte för att jag inte fattar något om ifåne-världen! Jag har letat länge på diverse forum för hjälp men inte hittat något. Skicka mig gärna vidare om det finns en bättre tråd om det redan skapats en sådan