Diazbröderna är två av mina favoritfighters eftersom de fortfarande är just fighters, de försöker alltid avsluta matchen och sätter sig själva i farliga situationer för att göra det. Jag tycker personligen att det är lite barnsligt att visa fingret och skrika bitch till motståndaren men å andra sidan är jag inte uppfödd i Stockton och jag har en utbildning som är högre än högstadiet.
Fast man måste ändå säga att det har fungerat för dem, trashsnacket leder till att folk blir sura och överger sin gameplan, precis som Silvas clowning leder till att folk står med honom istället för att försöka ta ner honom. Dessutom känns det som att diaz-bröderna är äkta i vad de gör, vilket innebär att de kommer undan med lite barnsligt beteende.
Vidare har de faktiskt en mycket intressant fightingstil, hög volym i slagen med ganska lätt kraft uppblandat med 100% slag gör nog att många tänker "Det här är lugnt, jag kan stå framför honom och ta två-tre av de där svaga slagen mot att jag får träffa en rejäl klocka själv".
Deras BJJ skall vi inte ens prata om, sinnessjukt bra. Nick är väl fortfarande den enda som har satt en gogo-plata i en mmamatch? Nates Judo har dessutom blivit riktigt bra de senaste matcherna så han utvecklas fortfarande.
Joe Rogan säger det rätt så bra:
http://www.youtube.com/watch?v=uQmREDRV83s