Citat:
Ursprungligen postat av
JerryCotton
Det funkar utmärkt, se bara till att det är rostfritt typ 18-10 eller däromkring.
Jo precis takkar för infon

, var inte så dyrt heller utan överdrev det, stålet håller typ i en livstid eller mer ochså skulle jag tänka mig
Citat:
En vanlig sammansättning av rostfritt stål för att motstå saltvatten är, förutom järn, 18 % krom, 10 % nickel och 2 % molybden.
Det få bli den runda varianten Nordvik från Kirunas järnmalmsbruk
https://www.kitchentime.se/p/pizzast...126FEAD101A2C2
När jag liks har dig på tråden, finns det nåt bra knep för tillagningen, gräddningen förutom ev det manual som följer med hur temperaturen ska vara? Min spontana reaktion är att man ska brassa på med ordentlig max värme på
under temperatur i ugnen men det kanske inte stämmer... och isf hur länge innan eller andra indikatorer före man får köra in nybakade pizzan i ugnen ? Jag har för mig att pizzan blir jättebra underifrån med krispig botten etc men hört att vissa jämrat sig lite över att påläggen såklart på
ovansidan hehe inte får inte den där riktigt brynta ytan eller tillräcklig tillagning av osten tomterna osv eller är det en myt? Kanske en kombo av under värme först i en timme och sen när stålet skålhett till 300 grader eller mer så kör man övervärmen på och slajdar in pizzan på stålet. Finns det några insider knep för den bästa gräddningen i köksugn (ej varmluft) ?