2005-07-24, 11:55
Medlem
Radio Hårds avatar
Det är väl inte säsong just nu, men vad tycker ni om att röka cigg med behandskad hand? Påverkar det rökfeelingen?
Citera
2005-07-24, 12:53
Medlem
skulle inte tro det men du bör tvätta hansken eftersom den kommer luka skit
Citera
2005-07-24, 14:35
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag brukade röka med hanskar på... Läderhandskar började lukta tobak istället för läder och tyghandskar hade alltid brännhål mellan pek- och lång-fingret...
Citera
2005-07-24, 15:34
Medlem
hubbes avatar
är det bara jag som tycker att skinnhandskar börjar att lukta bränt bacon när man har haft på sig dom och röker?
Citera
2005-07-24, 15:40
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbe
är det bara jag som tycker att skinnhandskar börjar att lukta bränt bacon när man har haft på sig dom och röker?

Mmm ... man får nog fimpa tidligare - så inte glöden kommer för nära.
(Nej, jag skojar inte.)

Annars tycker jag nog att kylan som gör handskarna nödvändiga mera påverkar rökupplevelsen än själva handskarna.
Citera
2013-02-07, 17:32
Medlem
Bumpar denna lite!

Hur får man bort röklukten från ett par skinnhandskar egentligen? Handtvättade dem försiktigt med lite fintvättmedel i ljummet vatten. Men de luktar fortfarande rök.
Citera
2013-02-08, 07:23
Medlem
gubbfanskapets avatar
Jag röker inte så ofta längre, snusar mest. Men om jag röker på vintern har jag handskar, men då bara för att händerna inte ska blir kalla.
Citat:
Ursprungligen postat av kontrollmekanismen
Bumpar denna lite!

Hur får man bort röklukten från ett par skinnhandskar egentligen? Handtvättade dem försiktigt med lite fintvättmedel i ljummet vatten. Men de luktar fortfarande rök.
Lägg ut dem ute någon stans, det brukar funka.
Citera
2013-02-16, 18:08
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Jag sätter ibland på mig mina snygga och häftiga läderkalsonger och en läderhandske på rökhanden innan jag avnjuter en cigarett i hemmets lugna vrå.
Citera
2013-02-16, 18:42
Medlem
Raventears avatar
Det påverkar i allra högsta grad!
Handskar gör det svårare att leka med ciggen. Jag står alltid och fipplar med ciggen. Byter "grepp", rullar den mellan tummen och pekfingret, osv. Har jag handskar på mig tappar jag den.

Inte kul när man tappar ciggstackarn i snön så den blir alldeles blöt
Citera
2013-02-16, 20:51
Medlem
stavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontrollmekanismen
Bumpar denna lite!

Läder och skinn är poröst och tar åt sej både lukt och ämnen som färgar av sej. Du kan ju prova lite försiktigt med lädervårdsmedel för t ex skinnsoffor och bilinredningar, dessa innehåller ofta lite "lukta-gott-medel" som förmodligen neutraliserar röklukten något samtidigt som lädret återfuktas. Bara tvätt med tvål och vatten brukar resultera i torra, hårda handskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in