• 1
  • 2
2005-07-24, 09:33
Medlem
Simps avatar
Hej!

Nu när det är sommar så lite jobbigt med astma och allergi. Tål inte pollen och gräs bl.a. Min doktor ger mig bara Tavegyl och Clarityn, vilket fungerar till 50% endast.
Tänkte om någon här på forumet vet någon medicin som är bättre än dessa? Behöver inte nödvändigt vis vara ett läkemedel från apoteket utan kanske en drog från regnskogen... huvudsaken är att det fungerar.

Btw, visste inte vart jag skulle skapa tråden. Flytta på den om den är felplacerad.
Citera
2005-07-24, 10:08
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simp
Hej!

Nu när det är sommar så lite jobbigt med astma och allergi. Tål inte pollen och gräs bl.a. Min doktor ger mig bara Tavegyl och Clarityn, vilket fungerar till 50% endast.
Tänkte om någon här på forumet vet någon medicin som är bättre än dessa? Behöver inte nödvändigt vis vara ett läkemedel från apoteket utan kanske en drog från regnskogen... huvudsaken är att det fungerar.

Btw, visste inte vart jag skulle skapa tråden. Flytta på den om den är felplacerad.

Atarax funkade för mig, har svårt för gräspollen...
Citera
2005-07-24, 10:45
Medlem
Hasse Heroins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simp
Hej!

Ja några droger är då dessa inte men bra för sitt ändamål dock...

Jag har också samma problem. Jag brukar alltid varje år få dessa mediciner utskrivna och dom funkar till 100%!!!.

Ögon droppar: Tilavist (Personligen dom bästa ögondropparna!)
Nässpray:Rhinocort
Tabletter:Cetirizin

Be om dessa receptbelagda läkemedel. Dom funkar optimalt på mig i alla fall.
Citera
2005-07-24, 10:50
Medlem
Bråkmakarns avatar
Aerius allergitabletter funkar bra för mig.
Citera
2005-07-24, 11:54
Medlem
Astma ska behandlas dels med kortison långsiktigt (t.ex. Pulmicort) samt luftrörsvidgande (typ Ventoline, Brikanyl) vid akuta problem.

Sedan gillar jag personligen Aerius (i stället för Clarityn), Emadine (ögondroppar) och Rhinocort (nästäppa, OBS! Ingen "akutmedicin" utan måste tas under längre tid för att ge effekt).
Citera
2005-07-24, 15:40
Medlem
Afonsos avatar
Aerius är en vidareutveckling av Clarityn. Funkar bra för mig. Både Tavegyl och Atarax tillhör en äldre generation av Antihistaminer. Funkar iofs rätt bra men Atarax är både lugnande och klådstillande - inte idealiskt för ett aktivt sommarliv
Citera
2005-07-24, 15:45
Medlem
TomiXs avatar
Symbicort Turbuhaler (luftrörsvidgande med budesonid (Pulmicort).

Antasten-Privin (tar även bort röda ögon om man brassat)

Stora doser Kestine, men dessa är som att äta sockerpiller...
Citera
2005-07-24, 15:54
Medlem
Costanzas avatar
Tilavist för ögonen funkar kanon. Numer receptfritt.

Telfast tabletter funkar också bra, recept krävs för dessa.
Citera
2005-07-25, 23:23
Medlem
Super Motos avatar
Har åxå haft problem med pollen, men i våras fick jag en spruta mot det. Depo/medrol heter medicinen, funkar skitbra! Har inte märkt av pollen på hela sommaren.. Rekomenderas starkt! Fast nu är det för sent tror jag.. Ska tas på vårkanten..
Citera
2005-07-26, 02:40
Medlem
Lukesters avatar
Tilavist för ögonen, Rhinocort Aqua för näsan och Zyrlex för det allmänna... Men som tidigare skribent får jag nu två shots med Depo-Medrol, en på våren, en mitt i sommaren... Det är en helt ny värld nu. Inga problem alls längre. Brukade vara så sjuk att jag fick vara hemma från jobbet, men nu klarar man sig fint!
Citera
2005-07-26, 11:16
Medlem
Ögon: Livostin
Näsa: Lomedal
Allt-i-allo: Kestine 20 mg
Citera
2005-07-26, 12:22
Medlem
Licorices avatar
Det här...

Ska tydligen vara jäkligt bra mot pollen allergi..
Finns att köpa i vanliga hälsokost affärer..
allergi
Har inte provat det själv ännu eftersom mina besvär uteblivit i år..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in