• 2
  • 3
2017-02-24, 17:43
Medlem
Enydrions avatar
Så här brukar det vara normalt:

Du har ett elnätföretag de tar en överföringsavgift per kWh och en fast avgift. Detta kan man inte göra något åt, det måste man alltid betala.

Sen köper du elen någonstans ifrån, de tar ett pris per KWh samt en fast avgift. Dessa kan man påverka... hos kundkraft kan man tex slippa den fasta avgiften för själva elen.

Jag gissar att du med ett nytt avtal får betala 896kr+ 16,5 öre per kWh. Plus 1295kr för elen

Du sparar 360kr plus 125 kr... detta är vad jag tror, i din sits skulle jag nog gå med i kundkraft. De är som bäst för små förbrukare.
Citera
2017-02-24, 18:21
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubiz
Årskostnaden är beräknad till 1295kr/år (utgår från att det är den exakta kostnaden eftersom att det är fast pris).
Kostnaden är bara en prognos på angiven förbrukning så det lär kanske vara i den häraden men rätt osannolikt exakt.
Citat:
Ursprungligen postat av rubiz
Så nu till själva frågan: Är ovanstående erbjudande bara ett lockpris första året för att få in nya kunder? Eller kan man få ett fastpris via Vattenfall på drygt 80spänn/månaden om man har min låga förbrukning?
Precis som Enduro säger motsvarar detta bara den rörliga delen.

Titta även in hos elpriskollen och jämför, ibland fungerar statliga 'inrättningar'...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in