2014-01-07, 14:29
Medlem
La-Perlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm Den Gamle
Plus att du ser smalare ut om du är tjej.

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=FGAS

Haha, exakt.
Citera
2014-01-07, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La-Perla
Jag känner ett par där tjejen är kanske 5 cm längre än killen. Hon är också grövre i kroppen. Jag har aldrig direkt ifrågasatt hur det går eftersom det inte verkar vara ett problem för dem. De har varit ihop i flera år och är upp över öronen kära i varandra fortfarande.
Ytter sällsynt fall. 99%, om inte mer, av alla tjejer gå efter längre/långa killar.
Citera
2014-01-07, 14:33
Bannlyst
Citat:
Just det. Det påminner om en artikel jag läste på Cracked.com.

"The results were pretty clear. If a woman has her head tilted back, she's regarded as less feminine and less attractive; chin down, however, and suddenly she's more feminine to volunteers, and also hotter...
...But the same neck strain for men had the opposite effect: They looked less masculine with their head tilted forward and, as you might expect, were consistently rated as less attractive.
"

Vi blir alltså mer attraheade av att se upp/ned på vår partner.

Ja se på fan på. Så lätt kan det vara med manlighet och kvinnlighet ibland.
Citera
2014-01-07, 14:36
Medlem
Citat:
Uteslutet är det väl inte?

Jag själv är kvinna. Jag är 170 lång.
Jag har totalt haft 5 partners och dessa längder har de haft:
171, 175, 177, 178, 182.

Varför det mestadels blivit "kortare" killar?
Ingen aning faktiskt då det förmodligen varit en ren slump eftersom jag blev attraherad av personen i fråga och inte deras längd. Men nu när jag tänker efter så är jag väldigt nöjd med att ha en partner som har någorlunda samma höjd som jag då det är mer behändigt om man ska pussas och kramas eller helt enkelt bara se in i den andres ögon.
Hur kan du minnas det, på centimetern liksom?
Citera
2014-01-07, 14:37
Medlem
La-Perlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Ytter sällsynt fall. 99%, om inte mer, av alla tjejer gå efter längre/långa killar.

Det är möjligt. Jag kan ge fler exempel. En chef jag hade för några år sedan var rätt kortväxt för att vara man, möjligen runt 167. Men hans fru var längre med några cm. Jag skulle tippa på strax över 170.

En gång när jag var på T-Centralen så såg jag ett par som väntade på tunnelbanan. Han var kanske 165 och hon säkert 180. Han stod på tå när de pussade varandra. Jag tyckte det var gulligt.

Fotomodellen Sophie Dahl med sina 1,83 m är gift med musikern Jamie Cullum som är 1,64 m.
Citera
2014-01-07, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Komplex. jag har aldrig haft sådana problem det är nog något annat hos dig de inte gillar
Citera
2014-01-07, 14:40
Medlem
La-Perlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter

Jag bara gör det.
Jag har ju haft en relation till dem alla och jag minns fortfrande vad de heter och när de fyller år också samt telefonnumrena till de senaste. Det kanske är udda att minnas sådana saker, men jag gör det.
Citera
2014-01-07, 14:45
Medlem
Längden är bara en parameter bland många. Man får kompensera med annat om man känner sig lite kort. En pall borde duga. Man kan be tjejen att gå ner på knä, eller också kan man väl inta horisontalläget direkt.
Citera
2014-01-07, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Längden är bara en parameter bland många. Man får kompensera med annat om man känner sig lite kort. En pall borde duga. Man kan be tjejen att gå ner på knä, eller också kan man väl inta horisontalläget direkt.
hahaha helt rätt
Citera
2014-01-07, 15:10
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter

Saker man anser är av betydelse lägger man på minnet, kanske.
Citera
2014-01-07, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mengele
Komplex. jag har aldrig haft sådana problem det är nog något annat hos dig de inte gillar
Ämnet är direkt kopplat till feminism. Om nu inte kvinnor söker efter en ledare, utan allt är en social konstruktion, varför går då tjejer uteslutet efter långa killar?
Citera
2014-01-07, 15:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Detta fenomen blir ännu tydligare i USA där det närmast är en allmänt vedertagen sanning att en kille måste vara lång för att vara snygg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in