2014-01-08, 19:30
Medlem
enlevandemans avatar
Stämmer ej. Visst finns det kvinnor som går efter långa män, precis som det finns kvinnor som inte bryr sig om hur lång man är. Det är individuellt. Bra tjejer går efter inte en persons längd. Bara osäkra människor som tror att längd betyder något.
Citera
2014-01-08, 19:59
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Det är nog så att kvinnor generellt sett väljer män som är längre än dem själva.
Att långa män ses som attraktiva är ju svårt att förneka men om kvinnor uteslutande skulle gå efter dessa så skulle 99% av alla män stå utan kvinnor och långa män skulle få skavsår på penis.

"gå efter" som i "attraheras av".
självklart kan alla inte välja och vraka precis som de vill.
Citera
2014-01-08, 20:26
Bannlyst
Känner ett flertal kvinnor som föredrar kortare män framför längre.

TS, vad är dina källor på detta påståeende?
Citera
2014-01-08, 21:53
Medlem
Jag är 1.58 och har träffat (obs inte dejtat eller så) två killar i mitt liv som är i min längd så det är inte så frivilligt att jag bara varit med längre killar, jag tror inte jag har tänkt på att jag vill ha långa män utan det bara råkar vara så att typ alla män är längre än mej.
Citera
2014-01-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JellyMountain
Det här inlägget var sjukt bra skrivet och stämmer antagligen bäst med verkligheten.

Sjukt dåligt skrivet. Kvinnor är inte djur som inte kan tänka i flera led utan bara reagerar på sina impulser och känslor. Bevisat är att kvinnor är plikttrogna och det kräver förmåga till planering, m.m. Kanske inte lika lömska och manipulativa som de flesta män, som ofta är för smarta för sitt eget bästa Tror kvinnor dras till män som är smartare än dem själva, dom tar höjd för det, ca "10 cm" smartare kanske
Citera
2014-01-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La-Perla
Jag känner ett par där tjejen är kanske 5 cm längre än killen. Hon är också grövre i kroppen. Jag har aldrig direkt ifrågasatt hur det går eftersom det inte verkar vara ett problem för dem. De har varit ihop i flera år och är upp över öronen kära i varandra fortfarande.

Det är hon som har "byxorna" i det förhållandet.
Citera
2014-01-08, 23:27
Medlem
Lonewolf.McQuades avatar
Kvinnor säger ofta en sak men gör det motsatta.
Citera
2014-01-08, 23:29
Medlem
Naravodomoks avatar
Genetik & evolution, min vän!
Citera
2014-01-08, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powermonger
Känner ett flertal kvinnor som föredrar kortare män framför längre.

TS, vad är dina källor på detta påståeende?

Ja, kan man få ett svar kanske av dig som anser att det inte stämmer.
Jag känner två långa tjejer och de har alltid klagat på att de har svårt att hitta en längre kille, för de attraheras av killar som är längre än dem själva.

Sedan kan man vända på det också. De har också sagt att kortare killar undviker dem (ratar dem) för att det finns väldigt få killar som vill ha en längre tjej. Om de nu kan undvika det, vilket är svårt om killen är riktigt kort.

Personligen: en längre kvinna? Om hon är smal och vältränad.
Men mina "gener" föredrar korta tjejer. Har alltid gått igång på korta tjejer främst.
Senast redigerad av HarryTurtleDove 2014-01-08 kl. 23:41.
Citera
2014-01-08, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok
Genetik & evolution, min vän!

Du har en poäng där käre Watson.
Självklart är det så.
Kvinnor som valt längre män har valt män med bättre immunförsvar, friskare, har föräldrar (grupp) som lyckats föda honom bra, så att han kunde växa sig lång.
Längden är inte 100% förutbestämd genom generna.
Tillgången på föda, om man blir mycket sjuk under uppväxten påverkar negativt, psykosociala miljön under uppväxten kan påverka.

Intressant att se finnar som växte upp under kriget och som ofta blev rejält korta.
Men deras barn kunde bli betydligt längre, vilket borde ha mycket med tillgången på nyttig mat och mycket protein och kolhydrater.
Citera
2014-01-09, 00:16
Medlem
Jag är kvinna, lika lång som en genomsnittlig svensk man och jag måste säga att jag definitivt faller in i kategorin kvinnor som föredrar längre män vilket begränsat valmöjligheterna en hel del. Jag har t o m valt bort män jag varit kär i pga detta. Mitt val beror säkerligen på den bild man ständigt matas med om hur par ska se ut längdmässigt för jag behöver verkligen inte "beskyddas" eller liknande.

I övrigt vill jag nämna ett test som jag såg på tv för flera år sedan... Man gjorde ett speeddatingexperiment där män och kvinnor efteråt fick ange vem dom klassade som mest attraktiv. Alla test visade samma... Mannens utbildning, inkomst, status var irrelevant (dom hade inte med typ lodisar). Det var längden som avgjorde i det fallet. Männen å sin sida föredrog den lättillgängliga, flirtiga tjejen.

Det där med längd spelar även in i andra fall eftersom den manliga chefen vanligtvis är längre än genomsnittssvensken. Med längd följer pondus. Och motsatsen när man är kort..... Beatrice Ask.
Citera
2014-01-09, 00:37
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niccolina
Mitt val beror säkerligen på den bild man ständigt matas med om hur par ska se ut längdmässigt för jag behöver verkligen inte "beskyddas" eller liknande.

I övrigt vill jag nämna ett test som jag såg på tv för flera år sedan... Man gjorde ett speeddatingexperiment där män och kvinnor efteråt fick ange vem dom klassade som mest attraktiv. Alla test visade samma... Mannens utbildning, inkomst, status var irrelevant (dom hade inte med typ lodisar). Det var längden som avgjorde i det fallet. Männen å sin sida föredrog den lättillgängliga, flirtiga tjejen.

Det där med längd spelar även in i andra fall eftersom den manliga chefen vanligtvis är längre än genomsnittssvensken. Med längd följer pondus. Och motsatsen när man är kort..... Beatrice Ask.

Korta människor, män som kvinnor, vill ofta hävda sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in