2014-01-07, 15:26
Medlem
Conells avatar
Jag lät förlänga mina lårben med 7,4cm för att samhället ser ut som det gör.

Jag gick från 173cm till 180cm lång idag.

Lång är bättre!
Citera
2014-01-07, 15:46
Medlem
Krasigts avatar
Var är darkenemy (eller vad han nu hette) och hans Brad Pitt ideal?

OnT: Jag tror att korthet i sin allmänhet är ganska oattraktivt, då man framstår som liten och svag. Jag är själv 1,90 drygt, men kan fortfarande inte ta en biffig kille, som är runt 1,75 på allvar.

Jag tror många korta killar ser sin kortväxhet som något negativt och låter det stoppa dem från att försöka göra ett gott intryck på vissa tjejer.

Dessutom tror jag en stor del ligger i att tjejen inte vill vara längre än killen vid något tillfälle öht.
Citera
2014-01-07, 15:50
Medlem
Errhhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conell
Jag lät förlänga mina lårben med 7,4cm för att samhället ser ut som det gör.

Jag gick från 173cm till 180cm lång idag.

Lång är bättre!

Jag kan inte avgöra om du skojar eller inte.
Om du inte gör det så undrar jag, av ren nyfikenhet, hur ett sådant ingrepp fungerar och om det finns nackdelar.
Citera
2014-01-07, 15:58
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag som är tjej var 5 cm längre än mitt ex, 2 cm kortare än min nuvarande. Det blir nog så att många söker sig efter längre i första hand för att det är normen. Precis som killar tittar mer på tjejer med stora bröst och urringning än de med små bröst och polokrage. När man blir kär så slutar man bry sig om sådana petitesser.
Citera
2014-01-07, 16:03
Medlem
Så som jag förstår poängen med tråden travar vi OT.
I fall det är klart att längden bara är en parameter bland många, så är det i alla fall en parameter och längre är generellt sett bättre. Tråden gäller inte om, utan varför...

Så ... Någon feminist-kommentar?

Social konstruktion?
Citera
2014-01-07, 16:14
Medlem
Kastanjeros avatar
Långa män brukar ha längre kuk
Citera
2014-01-07, 16:15
Medlem
fuck-its avatar
Vi vänder på frågan.. Varför går långa män efter korta kvinnor? Jag är lång och uppfattas av många som "snygg" men när jag i mina unga år hängde på krogen såg de stora grabbarna alltid lite "rädda" ut för mig.. Vad det berodde på vet jag inte.. Om det var för att de hade mindervärdeskomplex och trodde att jag, eftersom jag är lång, är stor som en grotta därnere är en teori som jag har.. En sak vet jag dock. De korta männen har alltid varit som galna efter mig, vilket resulterat i förhållanden med dessa sk "dvärgar Och dasen var stor på den korte mannen, vilket får mig att tro att min teori om den långe mannen med den korta dasen stämmer..
Citera
2014-01-07, 16:16
Medlem
fuck-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastanjero
Långa män brukar ha längre kuk

I beg the differ..
Citera
2014-01-07, 16:17
Medlem
Koksans avatar
Problemet är att alla kvinnor har olika åsikter om hur en man skall se ut. Vissa gillar killar som är 170, 180, 190 cm etc du fattar. Detta är en rätt idiotisk tråd eftersom ingen kan tala för hela den kvinnliga befolkningen på jorden...

/Koksan
Citera
2014-01-07, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La-Perla
Det är möjligt. Jag kan ge fler exempel. En chef jag hade för några år sedan var rätt kortväxt för att vara man, möjligen runt 167. Men hans fru var längre med några cm. Jag skulle tippa på strax över 170.

En gång när jag var på T-Centralen så såg jag ett par som väntade på tunnelbanan. Han var kanske 165 och hon säkert 180. Han stod på tå när de pussade varandra. Jag tyckte det var gulligt.

Fotomodellen Sophie Dahl med sina 1,83 m är gift med musikern Jamie Cullum som är 1,64 m.

Enbart enstaka undantag, eller vill du att jag ska ge exempel på 50 000 förhållande där mannen är minst 10cm längre? Skulle tippa på att det ligger i den skalan, 50 000:1 där mannen är 5-10+ cm längre vs där kvinnan och mannen är lika långa
Citera
2014-01-07, 16:19
Medlem
-vaas-s avatar
Ja, det är för att de inte vill ha män över dem de går efter män som är över dem. Logik.
Citera
2014-01-07, 16:20
Medlem
Gridiots avatar
Män är i regel längre än kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in