2014-01-07, 10:55
Medlem
Fagerhults avatar
Jag tränar 5 dagar i veckan, alla muskelgrupper 2 gånger förutom biceps som jag bara tränar på tisdagar, alltså idag. Grejen är att jag bara har 2 övningar och det är bicepscurls och hammercurls.

Jag gör övningarna sakta och strikt men känns som att jag borde lägga till någon övning och variera litegrann men jag kan inte komma på någon mer.

Ser att vissa gör bicepscurls fast bara bara en arm åt gången och såna saker men det borde väl vara samma princip?

Tränar hemma så har inte tillgång till maskiner, bara hantlar, stång och bänk.
Citera
2014-01-07, 10:59
Medlem
Om du skaffar en pull-up-bar så kan du göra mixed grip pullups eller close grip pullups.
Citera
2014-01-07, 11:08
Medlem
Fagerhults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Om du skaffar en pull-up-bar så kan du göra mixed grip pullups eller close grip pullups.

Tror inte att mina dliga väggar skulle klara en sån tyvärr
Citera
2014-01-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagerhult
Tror inte att mina dliga väggar skulle klara en sån tyvärr
Det finns olika varianter som kan fästas i dörröppningar.
Citera
2014-01-07, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Det finns olika varianter som kan fästas i dörröppningar.
Finns det någon bra sådan då? Har sett för många videor på youtube där skiten åker ner när dom kör
Citera
2014-01-07, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zimos
Finns det någon bra sådan då? Har sett för många videor på youtube där skiten åker ner när dom kör
Ja, jag har en sådan man klämmer fast. Den innehåller säkerhetsskruvar som gör att den inte kan åka ner.
Citera
2014-01-07, 12:30
Medlem
Barbell Drag Curl är ganska jobbig.

http://www.youtube.com/watch?v=LMdNT...KMc4sf3EXYyDzw
Citera
2014-01-07, 20:59
Bannlyst
du kan ju antingen byta ut dom övningar du kör eller också göra varianter på dom du redan kör, t ex skivstångscurl med smalt grepp är bättre än brett, det finns varianter på hammercurls t ex direkt sida vid kroppen eller att du lyfter in den framför kroppen, stor skillnad också om du t ex kör hammers sittande med rakt ryggstöd eller lutande ryggstöd.
vill du ha fler övningar totalt för armar kan du ju slänga in ett par för underarmarna också.
Citera
2014-01-07, 22:24
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guuyfawkes
Barbell Drag Curl är ganska jobbig.

http://www.youtube.com/watch?v=LMdNT...KMc4sf3EXYyDzw

Och en mindre effektiv bicepsövning än traditionella curls.

TS, du behöver inte träna fler övningar, de du har räcker gott och väl för fullgod bicepsutveckling. Olika övningsvarianter kan du lägga till för variationens skull, men det är inte några övningar som krävs för utvecklingen.
Senast redigerad av Bigorexia 2014-01-07 kl. 22:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in