Flashback bygger pepparkakshus!
2005-07-24, 04:03
Medlem
Seagates avatar
Hej!

Jag var nyligen in på http://www.hackingdefined.com/movies/see-client-side.html och efter filmens slut började hårddisken arbeta konstant och fick MSN och Firefox att krascha och jag hade inget annat val än att starta om burken.

Det jag undrar nu är om den innehåller något skumt, såg en konstig process jag aldrig sett förut i aktivitetshanteraren under den tid hårddisken arbetade hårt, givetvis _glömde_ jag vad processen hette eftersom jag är så väck i skallen just nu.

Någon säkerhetsexpert som orkar kolla? Skumt var det i alla fall.. Är extremt ovanligt att min burk låser sig..
Citera
2005-07-24, 04:07
Medlem
mi:nes avatar
Den innehåller en flash av något slag iaf.
Vad den gör vet jag inte, då Opera inte reagerade och jag inte tänkte stanna och ta reda på vad som kunde hända. Dock är jag inte medveten om att det ska gå att scripta flash på ett sätt som är skadligt för datorn.
Citera
2005-07-24, 04:10
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mi:ne
Den innehåller en flash av något slag iaf.
Vad den gör vet jag inte, då Opera inte reagerade och jag inte tänkte stanna och ta reda på vad som kunde hända. Dock är jag inte medveten om att det ska gå att scripta flash på ett sätt som är skadligt för datorn.

Ok, jag är en säkerhetsmedveten snubbe som alltid håller Windows och antivirus uppdaterat, så det förvånar mig om jag skulle råkat ut för något skadligt. Har enbart antivirus, Firefox, MSN och Counterstrike installerat så gott som, och Flash player, Quicktime m.fl. Och jag öppnar aldrig exekverbara filer på min dator, speciellt inte utan att först öppna dem på min testburk

Du råkar inte veta om Windows kastar igång någon skum process som listas upp flera gånger i aktivietshanteraren när Windows håller på att låsa sig? DrWatson vill jag minnas att någonting sådant heter, men nu var det inte DrWatson utan något annat.. Fan att jag ska glömma.

EDIT: Om några flashbackare här kan vara snäll och rabbla upp en massa möjliga processer som det ha varit (liknande Dr Watson och annat Windows/Firefox/MSN-process som kan komma igång när burken håller på att låsa sig), så skulle det vara till stor hjälp. Lär nog känna igen filnamnet om ni kastar upp några.
Citera
2005-07-24, 04:33
Medlem
mi:nes avatar
Det är en flashfilm, som innehåller en video av något format, som demonstrerar hur man gjorde någon exploit i IE.
Att den kajkar din burk har antagligen med någon felaktigt installerad någonting som inte är 100% kompatibel med någonting annat när filmen skall spelas upp.
Citera
2005-07-24, 04:42
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mi:ne
Det är en flashfilm, som innehåller en video av något format, som demonstrerar hur man gjorde någon exploit i IE.
Att den kajkar din burk har antagligen med någon felaktigt installerad någonting som inte är 100% kompatibel med någonting annat när filmen skall spelas upp.

Konstigt, alla andra filmer fungerar.
Denna kajkade inte upp min burk nu andra gången jag kollade den, efter omstart. Får hoppas att ingenting hände då - men de konstiga processerna som dök up i aktivitetshanteraren undrar jag fortfarande över, och min begäran om att någon listar upp de vanligaste processerna som kan dyka upp i närheten av krascher (låsningar) kvarstår.
Citera
2005-07-24, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Konstigt, alla andra filmer fungerar.
Denna kajkade inte upp min burk nu andra gången jag kollade den, efter omstart. Får hoppas att ingenting hände då - men de konstiga processerna som dök up i aktivitetshanteraren undrar jag fortfarande över, och min begäran om att någon listar upp de vanligaste processerna som kan dyka upp i närheten av krascher (låsningar) kvarstår.
Kollade sidan, verkar vara ren. Tror inte hackingdefined.com skulle angripa dig från sin egna hemsida heller, så sålänge du inte kört något mysko program så är det lugnt.
Citera
2005-07-24, 14:06
Medlem
call3s avatar
Den sidan är ren. Måste va en bugg i din dator. inget händer för mig iaf.. (varken med linux eller windows)
Citera
2005-07-24, 14:29
Medlem
Om du nu är så säkerhetsmedveten bör du väl inte surfa runt på tveksamma hackersidor..
Citera
2005-07-24, 20:38
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze
Om du nu är så säkerhetsmedveten bör du väl inte surfa runt på tveksamma hackersidor..

Haha Fick tipset om sidan från Flashback.
Antar att min 2 GHz P4, 768 mb ram helt enkelt inte klarade av att både vara inloggad på MSN Messenger, Firefox och kolla på den tunga flashfilmen samtidigt.. Hehe.. Windows XP...

Och nej, jag har inga virus, spywares eller liknande som slöar ner datorn. Datorn fungerar alltid bra - förutom vid den där knepiga filmen

Men eftersom filmen fungerar nu och har fungerat sedan omstart så är det nog lugnt. Windows XP kan väl hänga sig ibland, även om man sköter om sin dator och inte installerar onödiga program osv, eller har jag fel? Är ju inte ofta det händer, men lär väl kunna hända någon gång då och då..? Eller bör jag formatera? Har ju faktiskt installerat QuickTime och det kan ses som ett onödigt program så att säga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in