Citat:
Ursprungligen postat av mi:ne
Den innehåller en flash av något slag iaf.
Vad den gör vet jag inte, då Opera inte reagerade och jag inte tänkte stanna och ta reda på vad som kunde hända. Dock är jag inte medveten om att det ska gå att scripta flash på ett sätt som är skadligt för datorn.
Ok, jag är en säkerhetsmedveten snubbe som alltid håller Windows och antivirus uppdaterat, så det förvånar mig om jag skulle råkat ut för något skadligt. Har enbart antivirus, Firefox, MSN och Counterstrike installerat så gott som, och Flash player, Quicktime m.fl. Och jag öppnar aldrig exekverbara filer på min dator, speciellt inte utan att först öppna dem på min testburk
Du råkar inte veta om Windows kastar igång någon skum process som listas upp flera gånger i aktivietshanteraren när Windows håller på att låsa sig? DrWatson vill jag minnas att någonting sådant heter, men nu var det inte DrWatson utan något annat.. Fan att jag ska glömma.
EDIT: Om några flashbackare här kan vara snäll och rabbla upp en massa möjliga processer som det ha varit (liknande Dr Watson och annat Windows/Firefox/MSN-process som kan komma igång när burken håller på att låsa sig), så skulle det vara till stor hjälp. Lär nog känna igen filnamnet om ni kastar upp några.