• 1
  • 2
2014-01-07, 05:58
Medlem
http://mobil.kuriren.nu/nyheter/tva_..._krock/7291115

Är det någon som har info angående olyckan?
Citera
2014-01-07, 07:25
Medlem
Malmbergsbos avatar
Orsaken verkar inte vara utredd ännu och det "sägs" att vägen fortfarande är spärrad av. Vaknade just upp till den här nyheten och om det stämmer så lär ju ett Bolidengruvan vara rejält undermannade
Citera
2014-01-07, 08:15
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmbergsbo
Orsaken verkar inte vara utredd ännu och det "sägs" att vägen fortfarande är spärrad av. Vaknade just upp till den här nyheten och om det stämmer så lär ju ett Bolidengruvan vara rejält undermannade
Nja, visst kan någon av dom jobba i Aitik,
Men olyckan inträffade på E-10:an vid aitik så dom kan vara vilka som helst.
Citera
2014-01-07, 09:24
Medlem
En av bilarna är finsk registrerad och de omkommna ska vara hemma hörande i Gällivare.

http://www.kuriren.nu/nknyheter/tva-...n-7291490.aspx
http://www.nsd.se/nyheter/insatsleda...a-8160110.aspx
Citera
2014-01-07, 13:39
Medlem
Jag har hört 2 namn vet ej helt säkert.

Pet*r Kar*s*on
Ja*ne En*man
Citera
2014-01-07, 17:08
Medlem
sephines avatar
Vilken tragisk olycka. Kom det sig så illa att de frontade...., -kan ju inte vimla av bilar just där den tiden. Maximal otur i såna fall. :/
Citera
2014-01-07, 19:04
Medlem
Skidaddles avatar
E10:an är en olycksdrabbad skitväg. Jag fattar inte att folk kör så fort där med tanke på hur dålig vägen är. Och det är en skandal att vägverket inte ser till att vägarna är i bättre skick. Både E10:an till Luleå via Töre och E45:an till Luleå via Jokkmokk och Boden är riktiga skitvägar. Varsomhelst i Sverige skulle vägarna vara i bättre skick, men jag antar att man inte har råd att kosta på norrlänningarna bättre vägar när det är så stora avstånd och så lite folk. Och när standarden är så urusel så kommer folk att dö. Det handlar om prioriteringar, och norrlänningarna är lågprioriterade när det gäller vägstandard.
Citera
2014-01-07, 19:48
Medlem
Demigods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
E10:an är en olycksdrabbad skitväg. Jag fattar inte att folk kör så fort där med tanke på hur dålig vägen är. Och det är en skandal att vägverket inte ser till att vägarna är i bättre skick. Både E10:an till Luleå via Töre och E45:an till Luleå via Jokkmokk och Boden är riktiga skitvägar. Varsomhelst i Sverige skulle vägarna vara i bättre skick, men jag antar att man inte har råd att kosta på norrlänningarna bättre vägar när det är så stora avstånd och så lite folk. Och när standarden är så urusel så kommer folk att dö. Det handlar om prioriteringar, och norrlänningarna är lågprioriterade när det gäller vägstandard.

Vi är lågprioriterade vad gäller all infrastruktur. Järnvägen är sämst i Norrland, i ett land känt för sin dåliga järnväg.
Citera
2014-01-07, 22:29
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foppa21
Jag har hört 2 namn vet ej helt säkert.

Pet*r Kar*s*on
Ja*ne En*man
Någon som hört mera?
Citera
2014-01-07, 23:35
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle

Det är bara hålla med och antalet dödsolyckor skrämmande. Jag har gammal erfarenhet av E10 och det finns ingenting trafiksäkert och charmigt med den vägen. Men inte lär det komma några förbättringar. För långa avstånd och för lite folk.
Citera
2014-01-07, 23:56
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/kommunalra...t-8160110.aspx

Enligt ovanstående artikel " Båda var kommunanställda, jobbade som chaufförer på förvaltningen Service och teknik"

Nog borde väl någon i Gve veta vilka de drabbade är. Tragiskt hur som helst.

Det börjar kanske vara dags att protestera mot väg kvalitén, kanske som fransmännen brukar göra. Några långtradare tvärs över vägen i Töre och vid andra strategiska platser längs E10. Eller ändra skylten från E10 till "Här upphör allmän väg". Då slipper Trafikverket underhålla vägen. För som det är nu är det skandal med underhållet av "dödens väg". Sen blir det inte bättre med dessa idioter som blåser på hur fort som helst oavsett väglag och med vansinnes omkörningar till följd.

Nej, påbörja bygge av 2+1 väg nu så kanske det kan rädda några liv.
Citera
2014-01-08, 05:56
Medlem
Inget fel på vägen, möjligen underhållet. Det är upp till var och en att köra trafiksäkert, om olyckan är framme så är det lätt för dom överlevande att hitta någon syndabock. Åså Gällivare kommunalråd "skandal att vi inte får hjälp med säkerheten" vafan de e du å jag som ska köra säkert. Nä grina i pressen och försök skylla på någon säkraste sättet att det blir 2+1 och 60 km/h från Riksgränsen till Töre
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in