• 1
  • 2
2014-01-08, 13:13
Medlem
crisz008s avatar
Alla lever ju sina egna liv och gör sina egna beslut i livet, jag skulle säga att det jag strävar efter i mitt liv är att hitta mig själv och min inre fred.
Men om man kollar på mänsklighetens generation nu förtiden så börjar jag tvivla på framtiden då jag tror att iaf min generation (90s-14) kommer inte att utveckla mycket mer än vad som är redan gjort för allting står i ett facit i slutet av boken!
Citera
2014-01-08, 13:23
Medlem
Bigzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vide.cor.meum
När man är död så spelar det ingen som helst roll hur man levde sitt liv. Det enda man kan göra är att försöka leva i nuet.

Allt är perfekt och det finns inget rätt eller fel, bara antingen eller.
Allt som dödar dig, får dig till att känna dig levande.
Din första mening är alltså antingen eller så vitt jag vet, och hänger enbart i vår skapelse.
Citera
2014-01-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selfcreated
Det perfekta livet finns inte eftersom dina värderingar alltid kommer att skilja sig från någon annans ide om ett perfekt liv, ett perfekt liv skapar du själv, ett perfekt liv är omöjligt att leva om man lever efter någon annans referenser.

Man blir aldrig lycklig om man försöker leva någon annans ide om livet och vad det innebär.
Exakt. Men som det ser ut har vi ju en massa föreställningar vi matas med om det "perfekta livet"...
Citera
2014-01-08, 23:51
Medlem
Livet går ut på att undvika och/eller lindra lidande. Så tragiskt är det. Allt du gör, gör du för att undvika lidande.
Citera
2014-01-09, 01:55
Medlem
JagHarAtitPannkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopski
Livet går ut på att undvika och/eller lindra lidande. Så tragiskt är det. Allt du gör, gör du för att undvika lidande.

Inte smärta då?
Citera
2014-01-09, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarAtitPannkaka
Inte smärta då?

Driver du nu eller? Smärta är väl för fan lidande?

Edit: När vi ändå håller på så kan jag lika gärna inflika orden "obehag, plågor, sjukdomar, tortyr, ångest, oro" och allt möjligt tänkbart som på ett eller annat sätt är synonymt med begreppet "lidande", för att ingen ska haka upp sig på något. Vi är ju trots allt på FB, bäst att gardera sig.
Senast redigerad av Klopski 2014-01-09 kl. 03:46.
Citera
2014-01-09, 14:10
Medlem
Citat:

Edit: När vi ändå håller på så kan jag lika gärna inflika orden "obehag, plågor, sjukdomar, tortyr, ångest, oro" och allt möjligt tänkbart som på ett eller annat sätt är synonymt med begreppet "lidande", för att ingen ska haka upp sig på något. Vi är ju trots allt på FB, bäst att gardera sig.
JagHarAtitPannkaka kanske menade det poetiskt - "ack, ljuva smärta..."
Citera
2014-01-10, 09:39
Medlem
JagHarAtitPannkakas avatar
Citat:

Du menar att du inte förstår skillnaden mellan orden smärta och lidande? Smärta är fysiskt och direkt länkat till centrala nervsystemet. Det finns inget som allt levande hellre undviker än grav smärta. Lidande är tänkbart följden av smärta.
Citera
2014-01-10, 21:27
Medlem
horvalps avatar
Vi har inget val, vi är tvingade att leva som man "ska" och måste, annars hamnar man i botten, samhället är uppbyggd som det är och kommer inte att ändras. Demokratin är här, och den är här för att stanna, även fast det inte fungerar. Politikerna kommer alltid att sjunga samma visa, de kommer alltid att ljuga.

Vi kan inte ändra på något, vi kan bara rösta var fjärde år på det som låter minst dåligt. Visst, du kan bli minimalist, du kan ändra ditt liv, men vad vinner du på det?

Vi jobbar och tjänar pengar för att känna oss säkra och vi hejar på något engelsk fotbollslag för att alla andra gör det. Men varför?

Den politiska korrektheten har samhället i ett järngrepp, och samhället har oss.

Den fria viljan är bara skitsnack och yttrandefrihet är en blott tår.

Lev och var glad, tjäna pengar och gör något roligt i livet medan ni är unga!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in