• 1
  • 2
2014-01-06, 17:28
Medlem
Håller på med en gryta men den råkade bli löjligt stark smakar bara stark finns det något sätt att rädda den ha i något har provat haft i grädde men smakar bara starkt fortfarande.
Citera
2014-01-06, 17:30
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocktail-No1
Håller på med en gryta men den råkade bli löjligt stark smakar bara stark finns det något sätt att rädda den ha i något har provat haft i grädde men smakar bara starkt fortfarande.

Häll i strösocker.
Citera
2014-01-06, 17:34
Medlem
Freebss avatar
Citron brukar ta bort lite.
Citera
2014-01-06, 17:35
Bannlyst
Sirap eller strösocker. Mitt förslag är att du reducerar så mycket du kan av grytan. Låt den stå och bubbla i några timmar och tillsätt sedan grädde.
Citera
2014-01-06, 17:39
Medlem
Socker är i nu blev lite bättre hur mkt hade i 2tsk
Citera
2014-01-06, 17:40
Medlem
Pinwheels avatar
Har du créme fraiche kan det ta udden av det starka.
Citera
2014-01-06, 17:40
Medlem
ett gammalt knep är att lägga i en potatis som får koka med ett tag och suga åt sig av det starka.
Citera
2014-01-06, 17:42
Medlem
Hade ingen citron med pressade i lime och det smakar redan bättre Tack alla mästerkockar. Bara hålla tummarna nu när jag ska bjuda familjen
Citera
2014-01-06, 17:53
Medlem
Pinwheels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoS80V8
ett gammalt knep är att lägga i en potatis som får koka med ett tag och suga åt sig av det starka.

Trodde att det bara fungerade när det gäller översaltad mat! Men om det funkar även på för starkt kryddat mat ska jag prova det nästa gång jag råkar göra ett misstag
Citera
2014-01-06, 18:16
Medlem
Normalliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinwheel
Trodde att det bara fungerade när det gäller översaltad mat! Men om det funkar även på för starkt kryddat mat ska jag prova det nästa gång jag råkar göra ett misstag
Ska den vara skalad innan om det är översaltat
Citera
2014-01-06, 18:22
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocktail-No1
Vilken typ av gryta? Det vill säga, vilket kött och vilka andra ingredienser?

~Paul~
Citera
2014-01-06, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normalliserad
Ska den vara skalad innan om det är översaltat
japp annars tar den inte upp så mycket samt att du riskerar att få jord och grus i maten vilket ej är så välsmakande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in