• 1
  • 2
2002-12-13, 21:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
sorry men jag tror inte det hjälper... det är är två skilda saker som vi pratar om... upphovsrätten.. visst företagen kan ge Antipiratbyrån tillstånd att tanka deras material.. (tänk om man kunde få ett sånt tillstånd)... men företagen kan inte tilllåta någon att bryta en lag.

men lagen säger att man i sverige inte får lura eller förställa sig för att få någon att begå ett brott...

dom kan säkert göra det!! men det skulle inte kunna användas i en domstol, för det behövs en preudicerande dom, men den finns inte än, altså är inte dom bevis som är felaktigt tillhanda hållna tillåtna i en rättegång
Dock har ju poliser satt stopp för och domstolar dömt pirater som sålt materialet via postorder och så vidare.
Citera
2002-12-13, 22:03
äldre konto (old)
Ej medlem
jaså? Kan man ej Vi är några multimedia företag som har problem med pirat kopior. Vad göra ? jo vi slår oss ihop ger en anställer folk som vars uppdrag stoppa priaterna. Ni får fria händer. Bara ni stoppar dem. Vad gör de jo just det ladda ner o pejla deras ip osv. APB har ju uppdrag av företagen stoppa piraterna.
Citera
2002-12-13, 23:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
hehe tror inte att man "får dispens" för att begå lagbrott.... sen får man heta Carl Gustav, Göran eller till och med Antipiratbyrån... hehehe

Faktum är att sveriges regent har immunitet. Han kan mörda nån men ändå slippa straff
Citera
2002-12-13, 23:46
äldre konto (old)
Ej medlem
hehe ok.... knugen har immunitet....

men att kunna och ha tillåtelse att ladda hem något är fortfarande inte gångbart som bevis i en rättegång.... entrappment som dom säger i USA är inte tillåtet... sen får företagen ge dom vilka befogenheter som helst att tanka...
Citera
2002-12-13, 23:55
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
hehe ok.... knugen har immunitet....

men att kunna och ha tillåtelse att ladda hem något är fortfarande inte gångbart som bevis i en rättegång.... entrappment som dom säger i USA är inte tillåtet... sen får företagen ge dom vilka befogenheter som helst att tanka...

Det ja menar med att man inte ska underskatta APB har ingeting med
rättegångar att göra.

Utan det jag är "orolig" för är att få ett litet brev från min isp,tror iförsig
inte att BBB skulle stänga av mig dom vill ju tjäna pengar.

Men har vi otur så får APB samma "makt" inom dessa branscher som STOP har när det gäller pirat-kort

Men varför anv. p2p överhuvudtaget? om man inte har tillgång till sjyssta
siter (som de flesta här nog inte har) så finns ju tex. irc...
Citera
2003-06-16, 02:25
äldre konto (old)
Ej medlem
Finns ett kryphål vilket är ganska bra...

Holã... Tänkte bara säga en sak om filmer som äger en ganska fet bunt med procent på den 'illegala marknaden'.
Så länge du (Om nån faen från APB lr Poppo kommer å bankar dörr) påstår att du fått den (Eller de, du har säkert massor redan) filmen från en kompis som du kan uppge för dem, sen att han gör samma sak, nästa gör samma sak osv...

Jag kan säga att varken APB eller poppo kommer att undersöka saken vidare, utan de kan på sin höjd konfiskera sakerna, sen är det upp till dig att överklaga och hota med krav på skadestånd, om det nu skulle te sig så illa. Jag är nästan säker på att det går, men det gäller förstås att du känner dina vänner väl, och att de känner sina, osv... Annars sitter du där med fingret i röven...

Sen ni som tankar från t ex. DC, sök er till privata hub: ar (Eller starta en), på så vis kan man boosta påståendet i och med att bara reggade användare har access...

De har juh sagt på bl a. TV att det inte finns någon lag som säger att man inte får säkerhetskopiera sina filmer, ge dem till sina närmaste släktingar och vänner. Dock står det i nästan alla filmer man både köper och hyr att man inte får, men de gäller inte för privat bruk, hur mycket företagen än vill det. Jag kan inte nån paragraf eller nåt sånt, men det är iaf vad jag både hört ifrån folk, och läst mig till...

Ojj, vad känner att jag startat en disskussion som heter duga... Hehe...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in