2014-01-06, 00:06
Medlem
MaryBoleyns avatar
Hej alla!
Blir så lätt orolig men nu fick jag faktiskt en känsla i huvudet som jag aldrig haft förut.

Jag satt tillbakalutad i sängen med mobilen och helt plötsligt fick jag en konstig kall känsla i huvudet på vänstra sidan, delen bakom örat typ. Kändes typ som en kall hand som tryckte lite på huvudet.
Det gjorde inte ont men var obehagligt. Kort därefter, inom någon minut, så började det kännas konstigt i vänstra armen, typ en kall känsla där också, och väldigt lite stickigt på handryggen, främst mellan tumme och pekfinger.

Känns fortfarande likadant i vänsterarmen men huvudet tror jag att det har gått över i. Är inte säker faktiskt! Men armen känns det helt klart i.

Nu inbillar jag mig massa saker.
Finns det någon som vet vad det kan vara? Det behöver inte betyda att det är hjärntumör eller stroke väl?
Senast redigerad av MaryBoleyn 2014-01-06 kl. 00:10.
Citera
2014-01-06, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryBoleyn
Hej alla!
Blir så lätt orolig men nu fick jag faktiskt en känsla i huvudet som jag aldrig haft förut.

Jag satt tillbakalutad i sängen med mobilen och helt plötsligt fick jag en konstig kall känsla i huvudet på vänstra sidan, delen bakom örat typ. Kändes typ som en kall hand som tryckte lite på huvudet.
Det gjorde inte ont men var obehagligt. Kort därefter, inom någon minut, så började det kännas konstigt i vänstra armen, typ en kall känsla där också, och väldigt lite stickigt på handryggen, främst mellan tumme och pekfinger.

Känns fortfarande likadant i vänsterarmen men huvudet tror jag att det har gått över i. Är inte säker faktiskt! Men armen känns det helt klart i.

Nu inbillar jag mig massa saker.
Finns det någon som vet vad det kan vara? Det behöver inte betyda att det är hjärntumör eller stroke väl?
Kan du räcka ut tungan? Sluddrar du? Nej, Ingen stroke. Ta det lugnt och nojja inte bara så det kan gå över till ångest. Det är nog ingenting
Citera
2014-01-06, 00:22
Medlem
BubbleRabbits avatar
Du börjar bli äldre, det kommer massa skit till det. Låter inte som något konstigt, tar du droger eller missbrukar du något annat så kanske det finns en koppling, annars så får man en del skit med åren oavsett om du är 20 eller 35. Är du orolig så ring sjukvårdsupplysningen, de har bättre svar än oss på FB oftast.
Citera
2014-01-06, 00:32
Medlem
MaryBoleyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabroder
Kan du räcka ut tungan? Sluddrar du? Nej, Ingen stroke. Ta det lugnt och nojja inte bara så det kan gå över till ångest. Det är nog ingenting

Har kontrollerat sånt. Allt fungerar. Det kanske är en nerv i min mobiltryckande hand som det blev nånting med och som kändes upp till hjärnan.
Känner mig lite lugnare nu.
När jag tänker efter så har jag fått samma kalla känsla i handen som håller datormusen också.

Haha... jag kanske startade den här tråden lite drastiskt men hoppas att den kanske kan hjälpa någon annan hypokondriker i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in