2006-06-23, 12:03
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoula
Härligt att Brindy fick Selke Trophy.

Men hur kan Lindy Ruff få Jack Adams??!!! Många tippade att Carolina skulle sluta sist, men så slutar de tvåa i Eastern Conference och vinner Stanley Cup. Laviolette är ju given!!!!!!!!!
Slutspelet har inget att göra med dessa priser.

Var väldigt jämnt mellan Laviolette och Ruff, båda var värdiga vinnare helt klart. Ruff vann med 1 röst 154-155.

Förövrigt så vann Ovechkin ganska överlägset. Han fick 124 av 129 röster för första plats och 5 röster för andra plats.
Citera
2006-06-23, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Slutspelet har inget att göra med dessa priser.

Var väldigt jämnt mellan Laviolette och Ruff, båda var värdiga vinnare helt klart. Ruff vann med 1 röst 154-155.

Många av dem tippade att Carolina skulle sluta sist, men ändå väljer de en coach som tar ett lag till en 4:e plats i EC än en coach som tar ett jumbotippat lag till en andra plats. SKANDAL! Får inte Laviolette Jack Adams nästa år som kompensation så tänker inte jag ta det priset på allvar längre.
Med tanke på hur illa Lindy Ruff betedde sig i semifinalen då han bara gnällde på Carolina hela tiden så är det ännu värre.
Citera
2006-06-23, 12:36
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Många av dem tippade att Carolina skulle sluta sist, men ändå väljer de en coach som tar ett lag till en 4:e plats i EC än en coach som tar ett jumbotippat lag till en andra plats. SKANDAL! Får inte Laviolette Jack Adams nästa år som kompensation så tänker inte jag ta det priset på allvar längre.
Med tanke på hur illa Lindy Ruff betedde sig i semifinalen då han bara gnällde på Carolina hela tiden så är det ännu värre.
Ruff guided the Sabres to a 52-24-6 record for 110 points, a 25-point improvement over 2003-04, and set franchise records for victories and points. The Sabres tallied their highest goal total, 281, since 1993-94, doing so without a player placing among the League's top 40 scorers.

Där har du varför.
Carolina hade helt enkelt bättre spelare än Buffalo och det skilde bara 2 poäng mellan de båda lagen.
Citera
2006-06-23, 12:41
Medlem
Meanmachines avatar
Carolinas tillsammans med Detroits division är ju de sämsta. Inte mycket att skryta med. Buffalo tog 25 poäng mer än senaste säsongen, gjorde mer mål än vad de gjort sen 93/94 utan att ha någon bland de 60 bästa målgörarna.
Ett fantastiskt lagbygge.

Enkelt val
Citera
2006-06-23, 13:03
Medlem
Punchlines avatar
Go selänne go!
Citera
2006-06-23, 13:07
Medlem
Världens största NHL-tidning tippar att Carolina ska sluta allra sist av alla lag. Vad händer?
De sätter klubbrekord i flest vinster, minst förluster och flest poäng denna säsongen så det smäller om det (och vinner sin första Stanley Cup, men nu räknar man ju inte med det här). De tar 36 poäng mer än förra säsongen.
Deras 6 ordinarie backar tjänar sammanlagt mindre än vad Nicklas Lidström gör.

Jag ger mig inte!
Citera
2006-06-23, 13:23
Medlem
Meanmachines avatar
Skilde bara 2 poäng mellan Buffalo och Carolina trots att Carolina hade närmare 100 miljoner mer i lönekostnader.
Citera
2006-06-24, 11:13
Awaiting Email Confirmation
Vad säger ni om nattens trade då?

Vancouvers Bertuzzi, Allen och Auld mot Floridas Kranjicek, Luongo och ett sjätteval i draften.
Citera
2006-06-24, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwi
Vad säger ni om nattens trade då?

Vancouvers Bertuzzi, Allen och Auld mot Floridas Kranjicek, Luongo och ett sjätteval i draften.

Vancouver blev av med en stor idiot (Bertuzzi, som dock är riktigt bra annars) och får en mycket bra målvakt som nu har förstaspaden istället för överskattade Dan Cloutier.
Florida får också en bra målvakt i Alex Auld som var Vancouvers MVP denna säsongen.
Bryan Allen är en defensiv back som tacklas mycket och gjorde det bra i Vancouver, medan Lukas Krajicek är en lovande offensiv back som inte fått det att stämma i Florida.

Sammantaget så vinner Florida på traden.
Citera
2006-06-24, 14:08
Medlem
Glockenspiels avatar
Citat:
Vancouver blev av med en stor idiot (Bertuzzi, som dock är riktigt bra annars) och får en mycket bra målvakt som nu har förstaspaden istället för överskattade Dan Cloutier.
Florida får också en bra målvakt i Alex Auld som var Vancouvers MVP denna säsongen.
Bryan Allen är en defensiv back som tacklas mycket och gjorde det bra i Vancouver, medan Lukas Krajicek är en lovande offensiv back som inte fått det att stämma i Florida.

Sammantaget så vinner Florida på traden.

Tycker du? Jag tänkte direkt på hur otroligt grymt bra Vancouver kan bli med en "riktigt" målvakt för en gångs skull.
Det var ju ganska längesen McLean stod.

Florida tappar en av sina allra bästa spelare genom tiderna, och får en bra (men inte ovärderlig) powerforward i utbyte.

Näe, jag tycker tvärtom. Det här tjänar Vancouver på.
Citera
2006-06-24, 14:36
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glockenspiel
Näe, jag tycker tvärtom. Det här tjänar Vancouver på.

Jag håller med dig. Vanvouver tjänar helt klart på den traden.

Samtidigt så säger den även vem som antagligen kommer ta förste keeper platsen i Red Wings nästa säsong då Detroit var ute efter Luongo i första hand och Gerber i andra hand.
Citera
2006-06-24, 14:36
Medlem
Finns det någon bra sida där man kan följa draften och valen live?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in