2006-03-27, 21:38
Medlem
Icecubes avatar
Det är iofs ganska så roligt med tanke på hur mycket som ingår i traden. Bara att två st 1st roundpicks och 15 miljoner US$ finns med är oerhört. Sen Forsberg , Mike Ricci och Chris Simon mm. Pjuueh.

Vilken trade kan ha vart större i "modern tid" ? Kan inte detta utantill men första tanken som dyker upp är väl Wayne Gretzky från Edmonton till Los Angeles.
Citera
2006-03-27, 22:53
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dyngapa
Det är tråkigt att se Toronto nu. Dem är inte allt för farliga i anfallszon. Sundin har varit skitdålig senaste tiden, ja, några mål har han gjort, men igår åkte han bara omkring mestadels iaf, precis som i Linköping vid All Star matchen.

mot Montreal vat Löven inte bra, Tellquist släppte 2 mål han inte borde släppt och hela lagen verkar utan själförtroende. Kaptenen är slö, hela laget slött. Vad tycker ni? Kommer de vända det här?
orolig Leaf-fan
Deras största chans på åratal var med Gilmour 1993 (?). Sedan dess har jag aldrig tippat dem att vinna. Tyvärr kommer Sundin troligtvis aldrig vinna Stanley Cup om han stannar kvar i Leafs.
Citera
2006-03-27, 22:54
Medlem
TB-303s avatar
Vad det gäller trades/köp, så måste ett av årets flopp vara J Roenick i LA Kings. Vad fan håller han på med?
Citera
2006-03-28, 09:23
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Vad det gäller trades/köp, så måste ett av årets flopp vara J Roenick i LA Kings. Vad fan håller han på med?

Han är typ slut. Roligast var då han blev förbannad över att han inte fick vara med i USAs OS-trupp.
Citera
2006-03-29, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icecube
Det är en ganska stor trade för enbart en spelare. Många bra namn med dära.
Frågan är dock om inte Lindros gjort sig värd traden under sin tid i Philadelphia.

Eftersom jag alltid har avskytt Flyers har jag av förklarliga skäl inte heller haft speciellt varma känslor för Lindros, men en sak vi verkar ha glömt bort här i Sverige (förmodligen tack vare vår ignoranta och okunniga kvällspress som av ngn anledning hånade honom med epitet som jättebabyn osv) är hur jävla dominant Lindros var när han var som bäst. Han var den ultimate hockeyspelaren och körde praktiskt taget över allt som stog i hans väg, samtidigt som han hade en grym teknik. Jag minns att det alltid var ett helvete när Rangers mötte Flyers för han gjorde praktiskt taget vad han ville på isen. Tyvärr för honom var han lite väl mottaglig för hjärnskakningar och andra skador och idag är han bara ett skal av sitt forna jag.

Trots detta tycker jag nog att Quebec (eller snarare Colorado) vann traden ganska klart. De fick så mycket kvalité och vann som sagt Stanley Cup två gånger.
Citera
2006-03-29, 15:58
Medlem
Vio-Lences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironlung
-text-

Håller helt och hållet med dig. Han gjorde tex 41 mål på 61 matcher som rookie och året efter gjorde han 44. Säsongen 1995-1996 var hans bästa poängmässigt sett då han gjorde 47 mål och 68 ass på 73 matcher. Under tiden i Flyers så gjorde han i ungefär 0.6 mål/match och 1.35 poäng/match vilket får ses som väldigt bra.

Hmm. Säsongen 95/96, var det då han ingick i Legion of Doom med Renberg och Leclair på varsin kant?
Citera
2006-04-04, 03:36
Medlem
Icecubes avatar
Buffalo verkar ta revansch på Torontos förnedring för några dagar sedan. För de som inte vet vad jag pratar om vann Toronto med 7-0.

Skamligt nog när Buffalos Paul Gaustad kastade handskarna i slutet av sista perioden efter det sjunde målet, för att ge publiken någon som hellst underhållning för pengarna så åker han på storstryk av Wade Belak. Nåväl, idag verkar de ha en bättre dag då det just nu står 2-1 till Buffalo och det är hursom ett betydligt bättre resultat.
Citera
2006-04-04, 21:17
Medlem
Punchlines avatar
Citat:
Buffalo verkar ta revansch på Torontos förnedring för några dagar sedan. För de som inte vet vad jag pratar om vann Toronto med 7-0.

Skamligt nog när Buffalos Paul Gaustad kastade handskarna i slutet av sista perioden efter det sjunde målet, för att ge publiken någon som hellst underhållning för pengarna så åker han på storstryk av Wade Belak. Nåväl, idag verkar de ha en bättre dag då det just nu står 2-1 till Buffalo och det är hursom ett betydligt bättre resultat.

Tänk på att Gaustad inte är en renodlad fighter, men kul att Buffalo är i slutspel och att Toronto med störsra sannolikhet missar slutspelet är ju ett stort fiasko.
Citera
2006-04-04, 23:14
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punchline
Tänk på att Gaustad inte är en renodlad fighter
Han har helt klart mer talang än vad Andrew Peters har men som förra säsongeni AHL, 192 utvm på 76 matcher säger endel. Dessutom bör inte Wade Belak vara ett allt för stort problem. Grejen var dock det antiklimax publiken fick uppleva. Först förnedrade med sju mål och sen när publiken för första gången under matchen hettar till åker Gaustad i marken så det dammar om det
Citera
2006-04-05, 16:32
Medlem
Punchlines avatar
Citat:
Han har helt klart mer talang än vad Andrew Peters har men som förra säsongeni AHL, 192 utvm på 76 matcher säger endel. Dessutom bör inte Wade Belak vara ett allt för stort problem. Grejen var dock det antiklimax publiken fick uppleva. Först förnedrade med sju mål och sen när publiken för första gången under matchen hettar till åker Gaustad i marken så det dammar om det

Sant sant, men jag tycker att Peters borde stå upp mer. Nu vet inte jag om Peters spelar i farmarligan, men när och OM han är ombytt så ska han ta ansvaret och inte Gaustad.
Citera
2006-04-05, 21:56
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punchline
Sant sant, men jag tycker att Peters borde stå upp mer. Nu vet inte jag om Peters spelar i farmarligan, men när och OM han är ombytt så ska han ta ansvaret och inte Gaustad.

Jag tror inte Peters spelat i Rochester en enda match denna säsong, kan dock ha fel. Han har iaf fightats sju gånger och Gaustad fem.
Citera
2006-04-05, 22:01
Medlem
Punchlines avatar
Citat:
Jag tror inte Peters spelat i Rochester en enda match denna säsong, kan dock ha fel. Han har iaf fightats sju gånger och Gaustad fem.

De tar väl Gaustad för han har mer "talang" på isen då, precis som alla andra lag.
Jag önskar att Detroit skulle kunna skaffa en fighter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in