2006-03-16, 04:05
Medlem
Parkers avatar
Tre nya pinnar av Lidas. Vore jag tjej skulle jag vilja föda hans barn.
Citera
2006-03-16, 11:14
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Tre nya pinnar av Lidas. Vore jag tjej skulle jag vilja föda hans barn.

Lidas är så jävla bra så det skulle inte förvåna mig om han kan göra män med barn. Det skulle ändå vara en mindre bedrift än 3-2 målet mot finnarna!
Citera
2006-03-16, 15:09
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerfian
Det var i princip Brashear som på egen hand kostade Flyers matchen. Han bara åkte runt och försökte få hämnd för Kasparaitis (rena) höfttackling på Gagne under OS. Drog på sig 35 utvisningsminuter och Rangers ägde i power play.

Hur det gick med hämnden? Inte så bra eftersom Kasparaitis aldrig slåss ändå.
Det tackar man för.
Riktigt bra match av Rangers och framförallt av Kaspar.

Förövrigt så gillar jag inte alls Brashear men Kasparaitis är min favorit i NHL just nu. Riktigt skön spelstil att se då han irriterar det andra laget utan att tappa fattningen själv som många andra gör, Brashear är ett bra exempel på just det.

Nu hoppas jag bara att turen ska vända för Rangers som torskat 6 raka. :/
Ska bli kul att se Ovechkin nu i nästa match mot Capitals.
Citera
2006-03-16, 22:17
Medlem
Det ser inte speciellt ljust ut för NY Islanders. Backhjärtat Alexei Zhitnik är borta säsongen ut och krigaren Arron Asham är borta ca fyra veckor. Synd, för de hade ju kommit igång nu med 7 vinster på de 9 senaste matcherna.
Målvakten Rick DiPietro har spelat upp sig rejält denna månaden. Han draftades ju först av alla 2000, men har inte svarat upp till förväntningarna riktigt. Återstår att se om han blir en ny Felix Potvin - länge lovande men sen då?
Men jag kan inte låta bli att tycka synd om Islanders. De tvingas dras med latoxen Alexei Yashin som tar upp en stor del av lönetaket, men vad får de av honom? En utebliven arbetsinsats. Tacka vet jag Jason Blake, där har vi en kille som alltid gör sitt.
Citera
2006-03-16, 23:28
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoula
Det ser inte speciellt ljust ut för NY Islanders. Backhjärtat Alexei Zhitnik är borta säsongen ut och krigaren Arron Asham är borta ca fyra veckor. Synd, för de hade ju kommit igång nu med 7 vinster på de 9 senaste matcherna.
Målvakten Rick DiPietro har spelat upp sig rejält denna månaden. Han draftades ju först av alla 2000, men har inte svarat upp till förväntningarna riktigt. Återstår att se om han blir en ny Felix Potvin - länge lovande men sen då?
Men jag kan inte låta bli att tycka synd om Islanders. De tvingas dras med latoxen Alexei Yashin som tar upp en stor del av lönetaket, men vad får de av honom? En utebliven arbetsinsats. Tacka vet jag Jason Blake, där har vi en kille som alltid gör sitt.

Jag var och såg matchen förra veckan mot Flyers på hemmaplan. Jason Blake är så jäädra snabb. dessutom håller han inte igen utan flyger upp i plexit mot sin motståndare så det smäller rejält. Tror att han måste vara en av de snabbaste spelarna i NHL på skridskor. Sen att Islanders tappade Parrish till Kings känns inte bra, en spelare som dessutom spelat ett bra tag ute på Long Island. Dock härligt kämparinsats emot NJ Devils den 14e Mars, 6-1 är riktigt bra siffror. Atlanta gäller ikväll.
Citera
2006-03-17, 23:40
Medlem
Ahruons avatar
Ska bli spännande att se New York mot Toronto och Lundkvist mot Sundin. Man unnar Sundin en Stanley Cup-titel men det kommer inte komma denna säsong, även om Toronto känns pågång. Vilket är kul då man vill se dem i slutspelet. New York har kommit i en liten svacka, hoppas på en vändning.
Citera
2006-03-18, 00:49
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Ska bli spännande att se New York mot Toronto och Lundkvist mot Sundin. Man unnar Sundin en Stanley Cup-titel men det kommer inte komma denna säsong, även om Toronto känns pågång. Vilket är kul då man vill se dem i slutspelet. New York har kommit i en liten svacka, hoppas på en vändning.

Vändningen kom förhoppningsvis igår då Rangers besegrade Washington. Toronto verkar inte heller vara i form. Endast ett mål och därmed förlust mot Buffalo igår.
Var också i MSG förra veckan och såg hemmamatchen mot Carolina och jag kan bara säga att Lundkvist är ofattbart populär där redan. Hela arenan kokade så fort hans namn nämndes från speakerbåset. De hade dessutom en lätt hyllning i samband med OS-guldet då alla skrek hans namn i stämma. Det känns rätt kul.
Citera
2006-03-18, 02:00
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icecube
Vändningen kom förhoppningsvis igår då Rangers besegrade Washington. Toronto verkar inte heller vara i form. Endast ett mål och därmed förlust mot Buffalo igår.
Dock så hade ju Buffalo vunnit hela 7 matcher innan matchen mot Toronto så det var kanske mer att Buffalo var bra än att Toronto var dåliga.
Citat:
Var också i MSG förra veckan och såg hemmamatchen mot Carolina och jag kan bara säga att Lundkvist är ofattbart populär där redan. Hela arenan kokade så fort hans namn nämndes från speakerbåset. De hade dessutom en lätt hyllning i samband med OS-guldet då alla skrek hans namn i stämma. Det känns rätt kul.
Låter helt underbart.
Är du där ofta eller?
Citera
2006-03-18, 10:20
Medlem
snopps avatar
TOR NYR ska bli m kt kul o spännande, inatt smäller det! TOR gjorde en bra match i torsdags, mot hmmm kmr inte ihåg nu, ska inte "spoila" det för er som inte sett den ännu. men en bra match var det, högt tempo och många chanser

Citera
2006-03-18, 11:53
Medlem
Ahruons avatar
Citat:

Lundqvist är riktigt populär. Känner igen det du säger när publiken kokar och sjunger "we want Lundqvist". Det är Kul att det går bra för honom. Hoppas ju självklart på Rangers eftersom jag bor i NY till och från. Draften av Sandis Ozolinsh tror jag kan bli bra, bara han får bukt på sina problem. Förhoppningsvis höjar han spelet numerärt överläge som varit si så där. Man har saknat Brian Leetch som stod på blåa och dundrade i puckarna.
Citera
2006-03-18, 12:32
Medlem
Vio-Lences avatar
Citat:
Livesändningarna över atlanten är inte alltid så roliga. Testa dra ner matcherna från internet och se dem dagen efter så har du bättre bild.

Något tips på vart man kan tanka matcherna? Jag är så jävla sorlig som hade hoppats att Eurosport skulle visa NHL den här säsongen och satt och väntade på premiären ovetandes om att avtalet gått blivit knas.

Någon som förresten har ett filmklipp med Caron's "super"-räddning? Finns en länk tidigare i tråden men den är död...

EDIT: Hittade den här http://video.google.com/videoplay?docid=-5596836884237972479&q=Caron
Citera
2006-03-18, 12:44
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vio-Lence
Något tips på vart man kan tanka matcherna? Jag är så jävla sorlig som hade hoppats att Eurosport skulle visa NHL den här säsongen och satt och väntade på premiären ovetandes om att avtalet gått blivit knas.

Någon som förresten har ett filmklipp med Caron's "super"-räddning? Finns en länk tidigare i tråden men den är död...
http://ciforums.cjb.net/ SPRID ordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in