• 1
  • 2
2014-01-05, 02:13
Medlem
Svenskares avatar
- Tänk jag trodde du hatade mig?
- Nej, det har jag väl aldrig gjort.
- Det kändes som det förut i alla fall, du vet när vi var yngre?
- Nej, nej..schyyy..

Mums, puss, mummel puss.

Jag tänkte på det, kan det vara så att kvinnor är fruktansvärt ytliga vad det gäller sitt val av partner/ragg? Jag menar inom parentes "vackra" kvinnor. När jag var liten var man inte mycket
att se på, men sen när man började träna började flickorna som tidigare avskytt en att flåsa en
i nacken. En total omvändning i deras sätt att bemöta en.

Har ni också varit med om detta lite smått komiska fenomen? Och framför allt är vi grabbar också sådana som ändrar uppfattning beroende på utseendet?

Kom gärna med lite egna anekdoter så ser vi till att det här blir en riktigt komisk tråd att följa! TER]
[/left][/center][/center]
Senast redigerad av Svenskare 2014-01-05 kl. 02:15.
Citera
2014-01-05, 02:33
Medlem
krigsbarns avatar
Jag skulle tro att det har att göra med en viss typ av tjejer då, nämnvärt sådana som dras till "vältränade" (?) killar. Och stereotypen säger mig att den tjejen är en blond liten sak som sminkar sig mycket, föredrar oinspirerad klädsel, och som förmodligen besitter en stark önskan att kunna se ut som en Hollywood-aktris med oproportionerliga tuttar och en anknäbb till käft på alla Instagram- och Facebook-bilder som publiceras.

Eller gäller detta fortfarande?

Människor kan vara ytliga. Det gäller både kvinnor och män.
Så ja, kvinnan är en ytlig varelse; generellt. Likaså mannen.
Citera
2014-01-05, 02:42
Medlem
Hestapos avatar
Svar på rubriken……...Ja och härmed kan tråden öppnas men flyttas till humor.

De är som små troll de där kvinnfolket och för att få sin vilja igenom kan de vara charmerande men de kan växla som en felande automatlåda och ingen har en aning om när, det bara sker och det får man väl ändå se som ytligt. En kvinna som fått för sig att t.ex. en båt ska finnas i hennes värld kan huxflux lämna sin båtlöse man och orma sig slingrande runt en nybliven båtägare för att sedan förstå att det inte var vad hon sökte och så fortlöper deras tillvaro tills de en dag inser att den där tidigare grabben egentligen var en pärla och då startar den ytliga varelsen sin charmoffensiv igen med orkanstyrka. Det underliga är väl egentligen inte kvinnans list utan mannens enfald!

mvh
Citera
2014-01-05, 02:50
Bannlyst
Nej för så var det inte förut. Media har helt demoliserat kvinnornas självförtroenden och världsbild.
Citera
2014-01-05, 04:39
Medlem
auktors avatar
sociala människor = ytliga

i allmänhet anser jag detta stämma, och kvinnor är oftast mer sociala. folk som kräver en massa uppmärksamhet brukar även dem vara ytliga.

mvh / auktor
Citera
2014-01-05, 13:58
Moderator
VitKallas avatar
Jag vet inte hur det är med kvinnor när dom säker män, men visst finns det ytlighet.
Dock har jag ju erfarenhet av män som söker kvinnor och jag vet inte, men hur ofta får ni frågor på hur stor er penis är? alltså som fråga 3 i lära-känna processen?
Eller hur många av er får krav på er att ni ska skicka bilder omgående på hur ni ser ut? Utan kläder då...
Eftersom jag rör mig mer på datingsidor än ute på krogen så är min erfarenhet därifrån och det är ovanligt att INTE få såna frågor. Jag har blivit utfrågad om min byststorlek, hur mycket jag väger, hur lång jag är, ombedd att skicka nakenbilder etc etc.
Och detta innan dom ens visat större intresse av att lära känna mig som person. Av män som är 40+, alltså inga ungdomar.

Så ytliga? Ja, det är folk. Inte förbehållet kvinnor.
Citera
2014-01-05, 14:17
Medlem
Det är väl först och främst utseendet man lägger märke till vid en första anblick? Där kommer intresset och sedan lär man känna personen. Hur ofta händer det att du själv intresserar dig för fula personer innan du lär känna dem? Jag säger knappast att utseendet är allt men man kan ju inte räkna med att folk ska bli intresserade om de varken är attraherade eller känner dig som person. Personligheten är viktigare men såvida man inte börjar som vänner på något sätt lär man ju inte känna personligheten om man inte från början ser ett intresse på grund utav utseendet.
Citera
2014-01-05, 17:28
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anti-svensk
Nej för så var det inte förut. Media har helt demoliserat kvinnornas självförtroenden och världsbild.

pk media och fredrikabremer fundamentalisterna har grävt ned det lilla av kvinnlighet som fanns kvar av de svenska honorna...
Citera
2014-01-05, 17:36
Medlem
absynthes avatar
Alla neurotypiska människor är ytliga. Det har med flocktänkandet att göra.
Citera
2014-01-05, 18:10
Medlem
empoisonnes avatar
Det är inte särskilt konstigt att en person, könet oaktat, som börjar träna och ta hand om sig själv blir attraktivare än någon som låter allt rasa?

Jag vet inte om det handlar så mycket om ytlighet egentligen. Vuxna människor vet att attraktion är så mycket mer komplext än att tända på någons utseende allena. Det krävs såväl yta som djup för att det verkligen ska tända till. Om man själv har något djup vill säga. Är man grund på alla sätt och vis är det möjligt att det räcker med en fin yta. Om det vet jag förvisso noll och intet. Men okej, är man en vuxen människa som själv har mer att erbjuda än enbart ett vackert skal vet man att det krävs så mycket mer för att attraktion ska uppstå.

Män, såväl som kvinnor, kan således vara hemskt ytliga. Om det nu är så jävla illa att attraheras av någon som ser bra ut? Själv har jag svårt för män som har kvinnliga former. Chipspattar och korvfingrar gör det liksom inte för mig. Hur trevlig, rolig och smart han än må vara. Det finns trevliga, smarta och roliga män som dessutom tar hand om sig och har kroppar att dö för. Och ja, för att den där totala attraktionen ska uppstå måste allt stämma. Åtminstone för mig. Och jag tror inte att vuxna män med en levande insida funkar särskilt annorlunda.

Har snubben bara den där kroppen att dö för men i övrigt är totalt själlös blir han totalt ointressant. Han funkar som ett lösnummer men sedan är det tack och hej. Återigen så tror jag inte att vuxna män funkar särskilt olika i det här avseendet heller.
Citera
2014-01-05, 18:32
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Det är inte särskilt konstigt att en person, könet oaktat, som börjar träna och ta hand om sig själv blir attraktivare än någon som låter allt rasa?

Jag vet inte om det handlar så mycket om ytlighet egentligen. Vuxna människor vet att attraktion är så mycket mer komplext än att tända på någons utseende allena. Det krävs såväl yta som djup för att det verkligen ska tända till. Om man själv har något djup vill säga. Är man grund på alla sätt och vis är det möjligt att det räcker med en fin yta. Om det vet jag förvisso noll och intet. Men okej, är man en vuxen människa som själv har mer att erbjuda än enbart ett vackert skal vet man att det krävs så mycket mer för att attraktion ska uppstå.

Män, såväl som kvinnor, kan således vara hemskt ytliga. Om det nu är så jävla illa att attraheras av någon som ser bra ut? Själv har jag svårt för män som har kvinnliga former. Chipspattar och korvfingrar gör det liksom inte för mig. Hur trevlig, rolig och smart han än må vara. Det finns trevliga, smarta och roliga män som dessutom tar hand om sig och har kroppar att dö för. Och ja, för att den där totala attraktionen ska uppstå måste allt stämma. Åtminstone för mig. Och jag tror inte att vuxna män med en levande insida funkar särskilt annorlunda.

Har snubben bara den där kroppen att dö för men i övrigt är totalt själlös blir han totalt ointressant. Han funkar som ett lösnummer men sedan är det tack och hej. Återigen så tror jag inte att vuxna män funkar särskilt olika i det här avseendet heller.

amatörpsykologen har uttalat sig igen...
Citera
2014-01-05, 18:37
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
amatörpsykologen har uttalat sig igen...

Och negerknullaren kommer med ytterligare ett värdefullt inlägg. Tack för ditt bidrag!

Så, om du tänker till lite. Kan du möjligen klämma fram något mer än två fullkomligt meningslösa enradare? Kom igen nu! Knacka dig i pannan och slå igång maskineriet, vet jag! You can do it!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in