2014-01-05, 00:10
Medlem
Tittade nyss på Discovery Channel där det gick ett program om Megalodon och de påstår att den troligt vis existerar än i dag. Hur mycket får dom Ljuga igentligen?
Citera
2014-01-05, 00:15
Medlem
Kebabsugers avatar
men lol
hela den serien är fejk i ett verklighetssyfte

inte bara om megalodon(som många forskare faktiskt tror kan existera någonstans i dom väldigt djupa haven), serien rör mycket annat med, såg denna för flera månader sedan för jag har alltid gillat megalodon så vet inte vad dom andra avsnitten handlar om

men dom skall se som om dom är filmer, tex om man hade hittat en megalodon så skulle det se ut så här etc

btw extremt värdelös cgi i det avsnittet, photo shopping var också fruktansvärd dålig, tem jag hade gjort kadaverna mer verklighets trogna

men kul att sen ändå, görs bara bög idiot filmer som kostar 5000:- att tillverka ang megalodon
Senast redigerad av Kebabsuger 2014-01-05 kl. 00:19.
Citera
2014-01-05, 00:18
Bannlyst
Cirka 95% av havet är fortfarande oupptäckt, så vem vet .

Googlade lite och hittade denna artikel. Jag kollade inte slutet men säger de inte att det är en ovetenskapligt bevisad dokumentär?

http://www.foxnews.com/entertainment/2013/08/06/discovery-channel-defends-it-decision-to-air-dramatized-megalodon/

During the last minutes of the show the channel flashed a notice explaining that “Megalodon” was a “film” about a “legend,” not a scientifically-proven documentary, like the programming Shark Week viewers have grown accustomed to.

Finns väl dokumentärer om Ness sjömonstret eller bigfoot. Allt baseras på vad folk påstår har sett .
Citera
2014-01-05, 00:19
Medlem
Skruvadskruvs avatar
Allt är fejk, attackerna är påhittade och det är skådespelare.
Citera
2014-01-05, 00:49
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamenhej
Hur mycket får dom Ljuga igentligen?
Hur mycket dom vill. Tror du att allt på tv är sant?
Citera
2014-01-05, 00:58
Medlem
Zanizailas avatar
Animal Planets sjöjungfru-mockumentärer är såklart också fejk, de säger t.o.m det i eftertexterna, men en skrämmande mängd folk sväljer det med hull och hår och säger att allt "bara är en del i hur myndigheterna försöker dölja allt, du är säkert med i det också, och ju mer du försöker förneka det, desto mer bevisar du att det är på riktigt!" (Jag skojar inte. De har faktiskt sagt det.)

Och folk som tror på det älskar såklart att ta upp det där argumentet med att bara 2-5% av haven är utforskade, men det betyder faktiskt inte att vi bara känner till 5% av valarter, eller 5% av hajarter, utan så lite av havets yta (under vattnet) är faktiskt kartlagt och utforskat så.

Hade megalodon eller sjöjungfrur funnits så hade vi vetat det. En så stor haj som megalodon kan inte gömma sig, och de kan bara leva på stora valar, och hade något så förmodligen kust/strandlevande som sjöjungfrur funnits, så hade vi vetat det. (Och BTW - allt såkallat "bevis" i Discoverys och Animal Planets program är helt påhittat.)

Och ja, myndigheterna betalar mig STORA pengar för att säga detta.
Citera
2014-01-05, 00:59
Medlem
Fek-ALis avatar
Vad är fejk med denna hajen?
Dök för ca ett år sedan utanför Koh Tao och då fick vi syn på en.
Tydligen inte så lätta att hitta men divemastern sade vi hade en otrolig tur.

Påminner om vithajen och valhajen.
Citera
2014-01-05, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fek-ALi
Vad är fejk med denna hajen?
Dök för ca ett år sedan utanför Koh Tao och då fick vi syn på en.
Tydligen inte så lätta att hitta men divemastern sade vi hade en otrolig tur.

Påminner om vithajen och valhajen.
De är utdöda och 30m långa. Du har inte sett en.
Citera
2014-01-05, 01:29
Bannlyst
Men ingen vet ju ifall den existerar fortfarande. (Ingen har iallfall gått ut i mainstream media och bekräftat detta)

Allt vi vet är ju att den har existerat. Sen får man tänka på att det är en väldigt hög % av jordens hav som inte har utforskats än.
Citera
2014-01-05, 01:34
Medlem
Fek-ALis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettkontobara
De är utdöda och 30m långa. Du har inte sett en.

Nej de finns och de är inte 30 meter långa. De är runt 17 meter långa och påminner om en korsning mellan vithajen och valhajen.

De är inte heller speciellt farliga för dykare som tex Revhajen kan vara som är betydligt vanligare att träffa på.

Återkom gärna när du har mer fakta istället för en massa antaganden.
Citera
2014-01-05, 01:47
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fek-ALi
Nej de finns och de är inte 30 meter långa. De är runt 17 meter långa och påminner om en korsning mellan vithajen och valhajen.

De är inte heller speciellt farliga för dykare som tex Revhajen kan vara som är betydligt vanligare att träffa på.

Återkom gärna när du har mer fakta istället för en massa antaganden.

du är rätt körd va?
antar du tänker på Megamouth Shark(vilken du inte har sett heller)

Citat:
From the dimensions of this jaw reconstruction, it was hypothesized that C. megalodon could have approached 30 metres (98 ft)

gå nu och lägg dig, du har inte sett en megalodon och din divemaster måste vara efterbliven
hade din divemaster sett en så hade han varit på tv många ggr och beskrivit hur han hade sett en megalodon och där hade varit tusentals andra paleontologer där och viljat se den etc...
Senast redigerad av Kebabsuger 2014-01-05 kl. 01:50.
Citera
2014-01-05, 01:57
Medlem
Fek-ALis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
du är rätt körd va?
antar du tänker på Megamouth Shark(vilken du inte har sett heller)

gå nu och lägg dig, du har inte sett en megalodon och din divemaster måste vara efterbliven
hade din divemaster sett en så hade han varit på tv många ggr och beskrivit hur han hade sett en megalodon och där hade varit tusentals andra paleontologer där och viljat se den etc...

Nej jag tänker på Megalodon och att de skulle vara 30 meter (alltså längre än en långtradare)) är däremot en myt.
Vet inte var du får dina källor ifrån men mina säger att de är som en buss (Greyhound bus) 15-17 meter och ca 2 meters höjd.
Föder ungar som är runt 3 meter långa.

Min Divemaster sade att vi hade en extrem tur och tyvärr hade jag ingen kamera för tillfället för att kunna bevisa för dig. Vad skulle paleontologerna där att göra när de redan ju är övertygade om att hajen är utdöd.

Kul att du förresten vet vilka fisksorter jag sett när jag dykt.
Så God natt på dig själv bäste herre
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in