2014-01-05, 02:21
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fek-ALi
Nej jag tänker på Megalodon och att de skulle vara 30 meter (alltså längre än en långtradare)) är däremot en myt.
Vet inte var du får dina källor ifrån men mina säger att de är som en buss (Greyhound bus) 15-17 meter och ca 2 meters höjd.
Föder ungar som är runt 3 meter långa.

Min Divemaster sade att vi hade en extrem tur och tyvärr hade jag ingen kamera för tillfället för att kunna bevisa för dig. Vad skulle paleontologerna där att göra när de redan ju är övertygade om att hajen är utdöd.

Kul att du förresten vet vilka fisksorter jag sett när jag dykt.
Så God natt på dig själv bäste herre
Du vet det är 18 års gräns på flashback ?

vi har källor, du har inga källor
Citera
2014-01-05, 04:02
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
ja min kamrat och den åldern passerade jag mer råge för ett bra tag sedan.

Källor så kan du ju googla och se dokumentärer på NG.
För övrigt så duger väl jag utmärkt som källa här då jag var på plats och alltså empiriskt upplevde en Megalodon.

Även bilder på mig själv där jag står i gapet på en Megalodon (förvisso fejkad tandrad) men gapet är ungefär 3 meter.

Tycker du att en rovfisk med 3 metersgap är proportionerligt med en kropp som du påstod var 30 meter?

Troll.
Du är ett troll ja, har rapporterat dina inlägg eftersom man inte kan vara så efterbliven som du skriver här så måste du trolla

hahaha du vet att "dokumentären" var fejkad va? hahaha
det kunde du läst i inlägg nummer 2 i denna tråden innan du började skriva över huvudtaget
jag har sett ALLA dokumentärer som finns ute ang megalodon(självklart ej dom från privatpersoner) och ingen säger att du har sett en megalodon
du bör gå och se en psykolog, skulle du se en megalodon så skulle det vara a, på väldigt djupt vatten, så djupt att du inte kan dyka där, b, en död megalodon som spolats iland(vilket inte skulle ske eftersom den skulle bli uppäten i djupet innan den skulle spolas iland)

du har inga källor eftersom där finns inga förutom din "divemaster" hahahah
jag quotade från en källa

låt mig gissa, du anser att:
1, vi har inte landat på månen
2, nazi tyskland dödade inte 6 miljoner judar
3, du tror där var mer än en skytt inblandad i JFK mordet
4, du tror att usa är skyldiga för 9-11 så dom kunde invadera irak för oljan
5, du tror att Area 51 döljer något som har med "aliens" att göra

Som sagt det är 18 års gräns här, säg till din divemaster "NEJ" nästa gång han vill ta dig till ett enskilt rum och prata "megalodon"
Citera
2014-01-05, 15:14
Medlem
Perfectscores avatar
Citat:
Nej jag tänker på Megalodon och att de skulle vara 30 meter (alltså längre än en långtradare)) är däremot en myt.
Vet inte var du får dina källor ifrån men mina säger att de är som en buss (Greyhound bus) 15-17 meter och ca 2 meters höjd.
Föder ungar som är runt 3 meter långa.

Min Divemaster sade att vi hade en extrem tur och tyvärr hade jag ingen kamera för tillfället för att kunna bevisa för dig. Vad skulle paleontologerna där att göra när de redan ju är övertygade om att hajen är utdöd.

Kul att du förresten vet vilka fisksorter jag sett när jag dykt.
Så God natt på dig själv bäste herre

Ett uppblåsbart ballongdjur vid din lokala simbassäng räknas inte som en paleontologisk upptäckt.
Citera
2014-01-06, 16:23
Medlem
Citat:
Nej de finns och de är inte 30 meter långa. De är runt 17 meter långa och påminner om en korsning mellan vithajen och valhajen.

De är inte heller speciellt farliga för dykare som tex Revhajen kan vara som är betydligt vanligare att träffa på.

Återkom gärna när du har mer fakta istället för en massa antaganden.
Återkom gärna med dina källor. Megalodonhajen är utdöd. Du är ju helt mongo om du tror att hela forskarvärlden missat att du ser dem på regelbunden basis. Du är en miljon år för sent ute.
Citera
2014-01-07, 02:24
Medlem
Citat:
Just nu kränker du mig och ligger jäkligt nära att bli rapporterad.
Mina källor och jag vet väl för fan vad det var för fisk vi såg där nere i havet och inte dina forskare i grushögen. Skärp dig nu och sluta tramsa i tråden!
rapportera på.

nej, du vet uppenbarligen inte vad det var för fisk. du tror att det var en fisk som varit utdöd i över en miljon år. alltså har du ju uppenbarligen ingen koll på marinbiologi. om du hade trott att det var en rymdfarkost du såg, hade det betytt att vi har haft utomjordingar här på jorden? nej, det hade betytt att du är förvirrad och inte riktigt frisk.
Citera
2014-01-07, 02:53
Medlem
Citat:
Du är rapporterad

Samt det var en Megalodon jag såg, punkt slut.
Ok.

Nej, Megalodonhajen har varit utdöd länge.
Citera
2014-01-08, 23:20
Medlem
Fek-ALis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettkontobara
Ok.

Nej, Megalodonhajen har varit utdöd länge.

Simmade jäkligt snabbt och bra för att ha varit utdött så länge i alla fall.
Citera
2014-01-08, 23:58
Medlem
Fan vad mycket missinformation som flyger runt. Det var inte 30 meter långa, vart fan kommer den siffran ifrån? en skräckfilm?. Och det fan ingen som har sett en i denna tråd. Sen att dykledare lurar rika och dumma turister är ju en annan femma.
Citera
2014-01-09, 01:57
Medlem
Citat:
Simmade jäkligt snabbt och bra för att ha varit utdött så länge i alla fall.
Vad du nu såg simmade säkert jättebra. Någon Megalodonhaj var det dock inte eftersom de varit utdöda i över en miljon år, som sagt. Ge dig nu.
Citera
2014-02-25, 17:50
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamenhej
Tittade nyss på Discovery Channel där det gick ett program om Megalodon och de påstår att den troligt vis existerar än i dag. Hur mycket får dom Ljuga igentligen?
Idag tar Aftonbaldet Plus upp det här igen. Discovery Channel vägrar pudla. Säger att 95 % av världshaven är outforskade och att vi därför inte kan vara säkra på att den är utdöd.
Citera
2014-02-25, 19:48
Medlem
tuffkatts avatar
http://www.youtube.com/watch?v=8XFLh-pY6nA#t=19

Om det inte varit för musiken och upplägget i filmen så hade det känts betydligt mer trovärdigt. Vad sägs egentligen om bilden som påstås vara tagen 1942? Någon som sitter inne på fler källor eller dylikt? Bilder? Filmer?
Citera
2014-02-25, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
http://www.youtube.com/watch?v=8XFLh-pY6nA#t=19

Om det inte varit för musiken och upplägget i filmen så hade det känts betydligt mer trovärdigt. Vad sägs egentligen om bilden som påstås vara tagen 1942? Någon som sitter inne på fler källor eller dylikt? Bilder? Filmer?
http://www.theguardian.com/environment/georgemonbiot/2014/feb/21/discovery-channel-giant-shark-documentary-george-monbiot

Bilden är fake. Dom har tagit det från en annan filmbit och klistrad in några hajfenor. Finns förmodligen inte. Men vem vet. Det finns säkerligen annat roligt i havet som är oupptäckt dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in