Citat:
Ursprungligen postat av
Svanen88
Han är ett par år äldre än mig, det vill säga 27 år. Tycker att detta beteende hör mer till högstadiet.. Men annars är han mycket seriös och vi kan ha jättetrevliga diskussioner om allt från barn, uppfostran, börsen, jobb och karriär osv... men ibland så är det som att någon slår på en strömbrytare på honom. Och det kan ske NÄR SOM HELST. Man vet aldrig när han ska skrämma en med Bengt-minen eller dylikt.
Jag mår dåligt över detta då jag hela tiden är som på nålar.
Får verkligen panik när jag ska gå ut från toaletten och ropar på honom för att få reda på var han är... ibland svarar han inte och då vågar jag knappt öppna dörren. Denna morgon gjorde han det igen när jag var i badrummet och duschade. Jag ropade och ropade inifrån badrummet men fick inget svar. När jag väl vågade mig ut och sakta sökte igenom lägenheten så var han borta. Till slut slog jag fast att han måste gått ut då hans skor var borta.
Jag gick då till garderoben och skulle plocka ut kläder. Där stod han i garderoben med den där jävla minen och med sina skor i höger hand. Jag höll på att dö och ramlade baklänges ner i sängen. Skakade i en timme efteråt. Jag började gråta och skällde på honom.. men det hjälpte inte. Han skrattar bort det och försöker trösta mig. Han menar på att det är jag som är onormal som blir rädd hela tiden. Till slut orkade jag inte vara arg på honom och försökte släppa det. Men jag blir rädd varje gång jag ska på toaletten nu. Jag älskar honom men han måste verkligen sluta innan jag får bestående men!
Han stod alltså i garderoben i minst 40 minuter bara för att jävlas med mig.

Om han inte respekterar att du blir rädd - älskar han dig verkligen då? Pallar du att ställa dig den frågan?
Tycker han låter omogen och än värre, sadistisk - han står i garderoen i 40 min för att få se dig rädd - riktigt, riktigt obehagligt. Skämt är inte skämt om någon börjar gråta, inte när man passerat 11-årsåldern i alla fall.
Om du är rädd att ställa krav/säga ifrån för att du är rädd att förlora honom - vänd på det då: han vill vara med dig enbart om du inte ställer krav/säger ifrån - är du inte värd mer än så?