Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-05, 00:08
  #1
Medlem
Jag letade runt här ett tag för att se om någon hade haft liknande problem som mig,
men insåg att jag nog är rätt ensam i denna något bisarra situation.

Allt började med ett enligt mig rätt kul skämt då min pojkvän visade ett klipp på
"Bengt" från "Vem vet mest". Bifogar en länk så ni vet vad jag menar:
http://www.youtube.com/watch?v=R04dJmAFF-c&noredirect=1

Till en början så gjorde han denna min från och till och då var det faktiskt ganska roligt...
MEN nu så har det gått över alla rimliga gränser!
Ett av många exempel; För någon vecka sedan låg han utanför badrummet, på rygg, med huvudet mot badrumsdörren och gjorde denna min när jag kom ut från toaletten på kvällen
(tillägg är att jag är jävligt mörkrädd av mig).
Jag höll på att dö... och även han, fast då av skratt.

Helgen därpå när vi låg och sov efter en kväll på stan så vaknade jag av att han hade lagt ett
ben samt en arm över mig och höll mig tight. Jag vände mig för att se om han var vaken
eller om han gjorde det i sömnen och såg då att han gjorde denna JÄVLA min igen!
För att påminna er:
https://www.google.se/url?sa=i&rct=j...88962292763936

Jag har försökt att förklara för honom att jag inte uppskattar det och att det är onormalt att göra
så mot sin flickvän, men han skojar bara bort det.
Hur skall jag få honom att förstå? Jag älskar honom verkligen, men jag tänker ständigt på detta och
börjar få ont i magen när jag är på väg hem från jobbet och vet att jag troligen kommer att få se den
där jävla Bengt-minen igen.

Utöver detta hävdar min kille med bestämdhet, och har gjort det i flera år, att han är bakgrundsdansaren i Roger Pontares "När vindarna viskar mitt namn".
Han hävdar att han är en kalkon, men alla ser ju att det är en indian.
Då han är född -85 skulle detta innebära att han var 15 år vid tillfället vilket ju är helt orimligt.
Länkar till videon där han hävdar att han är med.
http://www.youtube.com/watch?v=VG2EjldTleQ&noredirect=1
(Se exempel: 1:52)

Jag vet att han låter helt sjukt, men han är egentligen en helt underbar kille med hög utbildning och ett bra jobb men denna sida blir jag inte klar på. Speciellt när han uppenbarligen ljuger och skrämmer vettet ur mig med den där satans minen.

Hur skall jag få han att förstå?

Bör jag ställa ett ultimatum? (Jag vet inte om jag vågar det om han kanske skulle lämna mig!)

Tacksam för svar, Svanen
Citera
2014-01-05, 00:12
  #2
Medlem
KeyboardCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanen88
Jag letade runt här ett tag för att se om någon hade haft liknande problem som mig,
men insåg att jag nog är rätt ensam i denna något bisarra situation.

Allt började med ett enligt mig rätt kul skämt då min pojkvän visade ett klipp på
"Bengt" från "Vem vet mest". Bifogar en länk så ni vet vad jag menar:
http://www.youtube.com/watch?v=R04dJmAFF-c&noredirect=1

Till en början så gjorde han denna min från och till och då var det faktiskt ganska roligt...
MEN nu så har det gått över alla rimliga gränser!
Ett av många exempel; För någon vecka sedan låg han utanför badrummet, på rygg, med huvudet mot badrumsdörren och gjorde denna min när jag kom ut från toaletten på kvällen
(tillägg är att jag är jävligt mörkrädd av mig).
Jag höll på att dö... och även han, fast då av skratt.

Helgen därpå när vi låg och sov efter en kväll på stan så vaknade jag av att han hade lagt ett
ben samt en arm över mig och höll mig tight. Jag vände mig för att se om han var vaken
eller om han gjorde det i sömnen och såg då att han gjorde denna JÄVLA min igen!
För att påminna er:
https://www.google.se/url?sa=i&rct=j...88962292763936

Jag har försökt att förklara för honom att jag inte uppskattar det och att det är onormalt att göra
så mot sin flickvän, men han skojar bara bort det.
Hur skall jag få honom att förstå? Jag älskar honom verkligen, men jag tänker ständigt på detta och
börjar få ont i magen när jag är på väg hem från jobbet och vet att jag troligen kommer att få se den
där jävla Bengt-minen igen.

Utöver detta hävdar min kille med bestämdhet, och har gjort det i flera år, att han är bakgrundsdansaren i Roger Pontares "När vindarna viskar mitt namn".
Han hävdar att han är en kalkon, men alla ser ju att det är en indian.
Då han är född -85 skulle detta innebära att han var 15 år vid tillfället vilket ju är helt orimligt.
Länkar till videon där han hävdar att han är med.
http://www.youtube.com/watch?v=VG2EjldTleQ&noredirect=1
(Se exempel: 1:52)

Jag vet att han låter helt sjukt, men han är egentligen en helt underbar kille med hög utbildning och ett bra jobb men denna sida blir jag inte klar på. Speciellt när han uppenbarligen ljuger och skrämmer vettet ur mig med den där satans minen.

Hur skall jag få han att förstå?

Bör jag ställa ett ultimatum? (Jag vet inte om jag vågar det om han kanske skulle lämna mig!)

Tacksam för svar, Svanen

Ursäkta att jag skrattar med det här var faktiskt hysteriskt roligt
Visa han den här tråden som du skapat så kanske han fattar hur obehagligt du tycker det är,men seriöst, helt sjuuukt roligt
Citera
2014-01-05, 00:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanen88
Hur skall jag få han att förstå?
Bäst att posta i Relationsakuten förstår jag. Du skulle t.ex. kunna ignorera beteendet alternativt visa honom din trådstart så han förstår hur mycket du lider av det. Det är ju en otroligt charmig min.

Citat:
Bör jag ställa ett ultimatum? (Jag vet inte om jag vågar det om han kanske skulle lämna mig!)
Vilket han i så fall borde.
Citera
2014-01-05, 00:18
  #4
Medlem
Kycklingmedcurrys avatar
Att skrämma folk är ibland underbart roligt, men alltid så måste det finnas en gräns!
Antingen så förklarar du för honom att han verkligen MÅSTE sluta med att skrämma dig och att du verkligen inte tycker det är kul och hoppas att det lugnar sig! Sen får du bara vänta ut tills han slutar med det. För jag menar samma skämt kan ju omöjligen upprepas hur många gånger som helst och tillslut tröttnar han på det!

Det där med videon är nog bara en lögn som gått allt för långt och han vill inte ta tillbaka det för då skulle han känna sig som en lögnare! Har själv sagt en del såna lögner till folk som jag bestämt inte tar tillbaka även om de försöker förklara mig ur det (inte mycket men har slangt ur mig en del historier som är väldigt överdrivna eller tillochmed en gång ljög jag helt) Lika bra att ta det med en nypa salt där tycker jag. Är det för jobbigt, förklara för honom hur du känner bara, inget att göra en stor deal av tycker jag.
Citera
2014-01-05, 00:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeyboardCat
Ursäkta att jag skrattar med det här var faktiskt hysteriskt roligt
Visa han den här tråden som du skapat så kanske han fattar hur obehagligt du tycker det är,men seriöst, helt sjuuukt roligt

Jag är rädd att han också skulle tycka att detta vore roligt och därför tänker jag undvika detta.
Kul att roa någon, men lite konstruktiva råd hade uppskattats
Citera
2014-01-05, 00:19
  #6
Medlem
Hahaha badkars incidenten ser jag framför mig det måste ha varit så sjuukt! Jag är typ likadan och fick verkligen en tankeställare med den här tråden och lite ångest också haha.. Hoppas det löser sig mellan er två i alla fall jag kommer inte på något bra tips.
Citera
2014-01-05, 00:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingmedcurry
Att skrämma folk är ibland underbart roligt, men alltid så måste det finnas en gräns!
Antingen så förklarar du för honom att han verkligen MÅSTE sluta med att skrämma dig och att du verkligen inte tycker det är kul och hoppas att det lugnar sig! Sen får du bara vänta ut tills han slutar med det. För jag menar samma skämt kan ju omöjligen upprepas hur många gånger som helst och tillslut tröttnar han på det!

Det där med videon är nog bara en lögn som gått allt för långt och han vill inte ta tillbaka det för då skulle han känna sig som en lögnare! Har själv sagt en del såna lögner till folk som jag bestämt inte tar tillbaka även om de försöker förklara mig ur det (inte mycket men har slangt ur mig en del historier som är väldigt överdrivna eller tillochmed en gång ljög jag helt) Lika bra att ta det med en nypa salt där tycker jag. Är det för jobbigt, förklara för honom hur du känner bara, inget att göra en stor deal av tycker jag.

Ska jag bara skämta bort hans medverkan i pontares video eller ska jag bara be han växa upp?
Tack för svaret
Citera
2014-01-05, 00:23
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volwave
Hahaha badkars incidenten ser jag framför mig det måste ha varit så sjuukt! Jag är typ likadan och fick verkligen en tankeställare med den här tråden och lite ångest också haha.. Hoppas det löser sig mellan er två i alla fall jag kommer inte på något bra tips.

Snälla kom på något bra tips! Vad skulle funka på dig?
Citera
2014-01-05, 00:23
  #9
Medlem
captengroggs avatar
Om du har någon kompis som är gravid och be henne kissa på den. Gå in på toaletten och kissa och visa honom det positiva resultatet. Kan ej ansvara om han gör slut
Citera
2014-01-05, 00:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Om du har någon kompis som är gravid och be henne kissa på den. Gå in på toaletten och kissa och visa honom det positiva resultatet. Kan ej ansvara om han gör slut

Jag vill INTE göra slut. Jag vill bara få honom att sluta skrämma mig.
Citera
2014-01-05, 00:27
  #11
Medlem
Morphiuss avatar
Bara en sak som gäller... GE IGEN MED SAMMA MYNT....

När han mist anar det så smyg upp bakom ryggen på han och skrik med full lunga. Jag lovar han kommer att göra i byxan =)

Min sambo är expert på det! När jag tror att hon sover och jag sitter med lurar framför datorn och kollar på en random skräckis så kommer det ibland ett riktigt dödsskrik som gör att man hoppar högt och hjärtat tar dubbla slag... Då känns det fan att man lever...

Men det är dock en liten lek vi brukar köra och skrattar gott åt...
Citera
2014-01-05, 00:29
  #12
Medlem
Kycklingmedcurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanen88
Ska jag bara skämta bort hans medverkan i pontares video eller ska jag bara be han växa upp?
Tack för svaret

Tycker du inte ska bry dig om det! Låt han säga att han var med där om han vill det, och byt samtalsämne om ni skulle börja prata om det. Så länge det inte ljugs och hittas på allt för mycket historier så tycker jag bara du ska ta det han säger om videon med en nypa salt somsagt
Men om det verkligen behövs får du förklara för honom hur du känner och att du tycker det är irriterande.

Hoppas jag kunde hjälpa dig lite
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback