• 1
  • 2
2014-01-04, 19:58
Medlem
mjps avatar
Satt och såg reklamen och en tanke slog mig,vad tjänar en sån snubbe på den reklamen?
Nån som vet på ett ungefär?
Citera
2014-01-04, 20:08
Medlem
Min reaktion är -hur har fritidsresor råd, fast å andra sidan, det har de nog. Jag vet inte varför Rod Stewart skulle få folk att välja fritidsresor bara för att han struttar omkring och sjunger, men det är ju så här reklam ger oss subtila budskap om att något ska vara bättre än annat.
Citera
2014-01-04, 20:30
Medlem
mjps avatar
jag tycker dom har lyckas med att få en att tro att familjesystemet blir lyckligt om man åker med dom
Citera
2014-01-04, 20:30
Medlem
Lustigt är ju också att han sjunger en Elton John-låt och inte någon av sina egna...
Citera
2014-01-04, 20:49
Medlem
Han ställer nog mera upp på den för att pumpa upp sitt ego...
Svenska kvinnor på 60+ sitter och slickar sig om munnen och måste hänga in trosorna i torkskåpet.....
Citera
2014-01-04, 21:29
Medlem
Är det möjligt att fler bolag delar samma reklam, bara att de ändrar signatur melodi samt företagstext ?

Börjar det gå dåligt för Rod ? Med tanke på att det uppfattas lite "sell out".
Citera
2014-01-04, 21:45
Medlem
mjps avatar
jag tror att roddan är grymt tät,såg ett skysst kort på honom där han ska upp på scen och då syns hans röda" string
Citera
2014-01-04, 21:52
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Är det möjligt att fler bolag delar samma reklam, bara att de ändrar signatur melodi samt företagstext ?

TUI Travel PLC har betalat hela kalaset.

Fritidsresor tillhör Fritidsresegruppen där en rad nordiska researrangörer och Sveriges näst största flygbolag, TUIfly Nordic, ingår. I internationella sammanhang kallas koncernen TUI Nordic. Fritidsresegruppen ägs sedan 2007 av världens största resekoncern, TUI Travel PLC, som är noterat på Londonbörsen.

http://www.fritidsresor.se/Om-Fritid.../Om-foretaget/

http://www.tuitravelplc.com/
Citera
2014-01-04, 22:07
Medlem
cyber_zekes avatar
Lite långsökt kanske, men jag tänkte att det kanske är en billig dubbelgångare (den stora massan har väl inte sett honom på ett tag, och ser därför ingen skillnad). Det hade förklarat varför han inte sjunger en av sina egna låtar.
Citera
2014-01-04, 22:39
Medlem
Anledning till att han sjunger just den låten är för att den spelas i typ alla fritidsresors reklamfilmer.
Citera
2014-01-04, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo
Anledning till att han sjunger just den låten är för att den spelas i typ alla fritidsresors reklamfilmer.

Jo, men det är ju Billy Pauls version de alltid har använt. Antar att dom inte tyckte att Billy Paul var känd nog för att kännas igen av den där strandfamiljen (eller tv-tittarna).
Men Rod Stewarts medverkan gör ju bara att man fattar att Elton John tackat nej - vem kopplar ihop Your Song med Rod Stewart liksom? Korkat.
Citera
2014-01-04, 23:30
Medlem
mjps avatar
Det där ju roddan liksom den är ju inspelad för länge sedan!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in