Citat:
Ursprungligen postat av
Bob Lunta
Nu är jag ju själv inte inblandad, men det verkar inte som det rör sig om ett "övergivande", utan snarare som en prioriteringsfråga under en kortare period (ja, tre år är inte en livstid). Om utbildningen är eftertraktad i hans hemstad är det antagligen inte det lättaste att komma in, även om han väntar till nästa termin. Hur vet du förresten att han inte redan sökt flera år i rad?
På grund av att barnet bara är två år verkar det mindre troligt att han skulle sökt in upprepat sen han blev pappa... Sen framstår det också allmänt som en värdelös slacker så.
Finns mycket man kan göra, så som högskoleprov eller ta andra kurser först så att man kan söka in ur urvalsgruppen för högskolepoäng. Eftersom TS poängerar att kursen finns på plats tycker man att hon borde ha upplyst om ifall det är så att han kämpat som en gris i åratal för att komma in på den där, så därför antar jag att så inte är fallet.
Sen om man ska försöka vara logisk så är det inte så troligt att det skulle föreligga enorma skillnader i svårigheten att komma in på samma utbildning i stockholm som i göteborg. De flesta studenter är hyfsat mobila och vill de verkligen läsa utbildningen kommer de söka sig till det andra lärosätet varpå intagningspoängen kommer att jämna ut sig något sånär, så kommer han in i Stockholm borde han alltså på de sätt jag tidigare nämnt kunna placera sig bättre bland de sökanden och även komma in i Göteborg...