2014-01-04, 05:35
Medlem
Kleinbeins avatar
Har en fråga, vet inte om det är rätt tråd dock..
Jag fick lite cash nu till jul av en släkting, 20000 typ, och jag har precis slutat jobbet också, men har inte jobbat så pass länge så jag får stämpla än.. Så jag måste antagligen söka ekonomiskt bistånd hos soc. Men eftersom jag fick 20000 nu så kommer dom ju neka mig. Så jag undrar, när man söker bistånd för första gången på ett tag (sökte för typ, 1½ år sen sist) hur långt bak på kontot kollar dom då? Tänkte fall jag skulle snåla på dom där pengarna en viss tid eller om dom bara kollar en månad bakåt eller så..
Citera
2014-01-04, 05:47
Medlem
Mattematikens avatar
Vid varje ansökan så begär dem ett konto utdrag 3 månader bakåt i tiden.
Citera
2014-01-04, 05:51
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleinbein
Jag fick lite cash nu till jul av en släkting, 20000 typ, och jag har precis slutat jobbet också, men har inte jobbat så pass länge så jag får stämpla än.. Så jag måste antagligen söka ekonomiskt bistånd hos soc. Men eftersom jag fick 20000 nu så kommer dom ju neka mig. Så jag undrar, när man söker bistånd för första gången på ett tag (sökte för typ, 1½ år sen sist) hur långt bak på kontot kollar dom då? Tänkte fall jag skulle snåla på dom där pengarna en viss tid eller om dom bara kollar en månad bakåt eller så..
Tre månader kollar de bakåt.
Plocka ut pengarna och vänta till 15:e april, eller sista april för att vara säker innan du söker bistånd.
Lite snålt dock, om du har pengar
Citera
2014-01-04, 06:28
Medlem
spara dem i fickan bara förfan
Citera
2014-01-04, 10:41
Medlem
Madrassen är fortfarande bästa stället för besparingar.
Citera
2014-01-04, 10:53
Medlem
TinyPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleinbein

Klart dom nekar dig. Du har pengar till mat och hyra. (20000:-).
Dessa du kallar för dom. Det är vi skattebetalare.
Stick och brinn din lilla skitiga sosseavkomma.
Citera
2014-01-05, 02:00
Medlem
Kleinbeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinyPolis
Klart dom nekar dig. Du har pengar till mat och hyra. (20000:-).
Dessa du kallar för dom. Det är vi skattebetalare.
Stick och brinn din lilla skitiga sosseavkomma.
Puss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in