2014-01-04, 01:26
Medlem
LawlessDarknesss avatar
Hej!

Mina polare och jag går i tankarna att tillsammans köpa en 9-sitsig bil/minibuss för att kunna åka på lite hockey- och fotbollsmatcher. Vi har insett att hyra minibuss blir för jävla dyrt i längden, och att vi redan pungat ut 10.000kr (exkl. bensin) på 7-8 bortamatcher på mindre än ett år.

Dom enda kraven vi har är att bilen bör vara pålitlig och att den får kosta runt 10.000kr (ingen vill pröjsa mer eller ta lån). Ett plus är om det finns gott om reservdelar till minibussen så man slipper importera eller söka igenom halva Sverige om bussen skulle paja.

Vi inser givetvis också att man för 10 lakan får vad man betalar för, men det måste ju finnas märken och modeller som är att rekommendera trots vår skrala buffert.

Så har ni tips och vill hjälpa till så skulle vi vara jäkligt tacksamma!
Citera
2014-01-04, 01:44
Medlem
Awesomes avatar
För de pengarna får man inte mycket till minibuss...
De två vettiga alternativen ni har är Volkswagen Caravelle eller om ni kan klara er med 7-8 säten, Toyota Previa.
Citera
2014-01-04, 01:49
Medlem
Otems avatar
Jag har kollat lite på Blocket åt dig, dom jag har tittat på är Volkswagen Caravelle och
Volkswagen Multivan, tror det ska vara 9 sitsig. Fanns några risiga jävlar för 10 000 kr
exakt, men det var hål i säten, repor, bucklor och en jävla massa rost+ mycket som
var tvunget att bytas ut.

Dock har jag hittat några fina i 13 000 - 15 000 kronors klassen, skulle ni kunna punga
ut några tusen till så skulle ni kanske kunna slå till. Dom flesta är riktigt fräscha.

typ som denna (lite småfix kanske, men annars fräsch)

Volkswagen Caravelle 2.8 - 2003

http://www.blocket.se/goteborg/Volks....htm?ca=20&w=3
Citera
2014-01-04, 04:09
Medlem
Precis som, Otem, skriver, ge några extra tusenlappar och köp en Caravelle. Väldigt pålitliga bilbussar!
Citera
2014-01-04, 08:27
Medlem
hesons avatar
Ja det är Volkswagen ni vill ha, men bortamatcher är långa resor och en sådan för 10' kommer troligtvis rasa redan första resan. Köp dyrare med avsikt att sälja för 10' eller kompensera med fullpetad assistansförsäkring så att ni kommer hem om den rasar.
Citera
2014-01-04, 09:01
Bannlyst
lägg 10k var så har ni 100k o köpa en buss för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här