• 2
  • 3
2005-07-24, 17:22
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikachu
Saken är den, att den varken syns eller gör nåt spec. Jag kan bara känna den med fingrarna och det känns som en liten broskboll som gör ont, dock syns den ju inte?

Jamen är det inte äckligt att bara VETA att du har en infekterad "kula" av var på örat? Bara nålen är ren så är det ingen fara att picka hål på knölen, varet vill ut från kroppen, det är ju en slaggprodukt!!

Är du orolig för ev smärta så kan du ju kyla örat med en isbit innan, så gjorde jag en gång när jag opererade bort en bit brosk på smalbenet. Dessutom blöder det mindre då.

Tänk på att självkänslan ökar/stärks när man har gjort lite små ingrepp på sig själv, man är inte i händerna på läkarkåren!!
Citera
2005-07-24, 17:46
Medlem
Citat:
exakt där sitter den. Precis mellan öronsnibben och anknytning till huvet hur man nu ska förklara det.

Låt den bara vara så blir allt jättefint och bra. Finns ingen anledning till att plocka fram plasthandskarna och skalpellen.
Citera
2005-07-25, 13:35
Medlem
belowyous avatar
tog hål i örat för många år sedan. det varade bara. VAR. det gröna klägget alltså.
ringen åkte ur, hålet läkte, men varen blev kvar, var som en rund boll. klart det gjorde ont när man klämde på den.
försvann efter några år.
Citera
2005-07-26, 08:46
Medlem
Har haft en sån ganska länge och för några veckor sen kände jag att den ömmade ganska ordentligt. Jag började undersöka den, och kom fram till slutsatsen att det troligtvis skulle gå att klämma ut var ur den och på så sätt slippa den. Jag klämde ordentligt en stund (vilket gjorde ganska ont) o plötsligt small det till och ut kom en varklump. Men den försvann inte helt och jag tömmer den med jämna mellanrum. Känner nu att jag kanske håller på och får en liknande tingest vid mitt andra öra
Citera
2005-07-26, 18:57
Medlem
cruzs avatar
De e mycket möjligt att det är en finne, jag har haft en så kallad "böld" aktig sak vid örsnibben, skrapar man på skinnet tillräckligt med långa naglar så brukar den spricka till slut, mina återkom hela tiden oxå. Sen fick jag en sån där jävel som växte i min hals, inte på! så det blev doktorn och gaah vad ont det gjorde när dom skar bort den. Tyckte det va konstigt att jag fick tebax det hela tiden och så, men sen sluta jag andvända mitt örhänge och sen efter det så har det inte "poppat" upp nåt mer. men det kanske kmr! så jag vet inte riktigt vad det va eftersom det kom lite här och där :P . Och doktorn sa inte så mycket mer än att det kan bero på att man har mycke körtlar elr så. Men tror fortfarande att det berodde på min ringen i örat.

Peace
Citera
2012-05-10, 08:59
Medlem
Lethatfoxs avatar
Har samma sak, min har suttit kvar i över två månader, kanske borde kontakta ngn o.O
Citera
2013-11-30, 12:55
Medlem
Bara jag som märkte hur dum rubriken är? "Cirkelformad boll". hursomhelst lider jag av detta skit jag också.
Citera
2014-04-25, 15:29
Medlem
Heeliozs avatar
Citat:
Som rubriken lyder har jag fått En liten cirkelformad boll innanför öronsnibben?
Gör ont när man pillar på den, vad kan det vara för något? orolig

Jag får sånna där till och från.. De försvinner efter ett tag.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in