2005-07-24, 00:26
Medlem
mja allså en finne går ju att klämma, den här är bara där som en brosk-knöl och gör ont när man pillar på den, den har ingen öppning som finnar brukar ha utan är inkapslad, som sagt upptäckte den idag och om den inte är borta om nån vecka så får man väl gå till doktorn.
Citera
2005-07-24, 00:28
Medlem
har också en liten boll där, dock vääldigt liten
Citera
2005-07-24, 00:28
Medlem
Aldrig haft en finne på öronsnibben innan så vore ju konstigt.
Citat:
Ursprungligen postat av snut
En finne kan det vara, en sk inåtgående finne. Eller en broskförhårdnad, inget att oroa sig för i något av fallen, om inte "bollen" är kvar i två veckor eller nåt.

Detta är min högts ovetenskapliga åsikt. Jag tror inte det är någon fara, men är du orolig så uppsök vård.
Citera
2005-07-24, 00:33
Medlem
gör ett håll o press ut skiten om det stör dig.
Citera
2005-07-24, 00:36
Medlem
Ursäkta men jag gillar inte att tillfoga mig själv smärta, du verkar ju njuta av sånt.
Citat:
Ursprungligen postat av puttezippo
gör ett håll o press ut skiten om det stör dig.
Citera
2005-07-24, 02:12
Moderator
Oddballs avatar
Desinficera en nål och stick hål på "bollen". Kommer det inte ut nåt så kan du väl gå till doktorn, förmodligen får du ut var och blod eftersom det gör ont när du trycker på den, alltså en inåtväxande finne/hår.

Verkar äckligt att gå omkring med den utan att göra nåt!!
Citera
2005-07-24, 05:00
Medlem
shanghais avatar
#Viktigt#

Om du har utfört några aktiviteter där örat kan ha kommit i kläm t.ex. brottats, slagits, rullat runt, tacklats, finns det en risk för att du spräckt blodkärl i örat. Om så är fallet bör du gå till en läkare snarast och dränera "blodkulan" för att slippa att brosk bildas a la blomkålsöron.

Oerhört korkat att försöka göra hemkiruriga med nålar/rakblad då det ofta aldrig blir helt rent. Risken är bara att örat blir infekterat och svullnar ännu mer. Iof om du gillar att klämma blod och var en längre tid är det ett utmärkt val.
Citera
2005-07-24, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikachu
Ursäkta men jag gillar inte att tillfoga mig själv smärta, du verkar ju njuta av sånt.

Ta och läs denna tråd så kanske du kan hitta lite "Mod" http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=226582
Citera
2005-07-24, 15:31
Medlem
Det är nog en likadan pryl som jag hade (om den sitter i "skarven" mellan huvudet och örat). Den försvann efter en vecka, eller så.
Citera
2005-07-24, 16:51
Medlem
exakt där sitter den. Precis mellan öronsnibben och anknytning till huvet hur man nu ska förklara det.
Citera
2005-07-24, 16:52
Medlem
Saken är den, att den varken syns eller gör nåt spec. Jag kan bara känna den med fingrarna och det känns som en liten broskboll som gör ont, dock syns den ju inte?
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Desinficera en nål och stick hål på "bollen". Kommer det inte ut nåt så kan du väl gå till doktorn, förmodligen får du ut var och blod eftersom det gör ont när du trycker på den, alltså en inåtväxande finne/hår.

Verkar äckligt att gå omkring med den utan att göra nåt!!
Citera
2005-07-24, 16:55
Medlem
I de här fallet handlar det inte om mod då det inte finns någon öppning, känns dumt att leka kirurg då man inte är det? Är ju bara en tidsfråga innan du dör om du leker me dig själv sådär
Citat:
Ursprungligen postat av puttezippo
Ta och läs denna tråd så kanske du kan hitta lite "Mod" http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=226582
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in